بیش از ۱۴۰ پروژه عام المنفعه در یک‌سال اخیر در ولایت هرات به ارزش دست‌کم ۲ میلیون دالر به بهره برداری رسیده است که بیشتر نیازمندی‌های باشندگان ولسوالی‌ها را همین پروژه‌ها حل می‌نماید. آقا محمد صدیقی رئیس اداره احیا و انکشاف هرات می‌گوید ارزش این پروژه‌ها دست‌کم ۲ میلیون دالر بوده است که در بخش‌های […]

بیش از ۱۴۰ پروژه عام المنفعه در یک‌سال اخیر در ولایت هرات به ارزش دست‌کم ۲ میلیون دالر به بهره برداری رسیده است که بیشتر نیازمندی‌های باشندگان ولسوالی‌ها را همین پروژه‌ها حل می‌نماید.

آقا محمد صدیقی رئیس اداره احیا و انکشاف هرات می‌گوید ارزش این پروژه‌ها دست‌کم ۲ میلیون دالر بوده است که در بخش‌های راه‌سازی روستایی و آب‌رسانی می‌شود.

اما گویا به این ساده‌گی هم برنامه‌های این اداره تطبیق نشده است.

مسئولان اداره احیا و انکشاف دهات هرات نبود امنیت، دخالت افراد زورمند و باج‌گیری گروه‌های طالبان مسلح را مانع اصلی تطبیق شماری از پروژه‌ها در ولسوالی‌ها عنوان می‌کنند.

آقا محمد صدیقی، رئیس این اداره می‌گوید کار جغل اندازی بیشتر سرک‌های روستایی ولسوالی‌های “شیندند، گلران، غوریان، پشتون زرغون و اوبه متوقف شده است.

همواره گزارش‌های به نشر می‌رسد که طالبان مسلح از مردم و شوراهای ولسوالی‌ها به خاطر عملی شدن پروژه‌ها طلب باج می‌کنند.

آقا محمد صدیقی می‌گوید در ولسوالی‌های که طالبان از شوراها باج می‌خواهند، برای شان پروژه داده نمی‌شود  و تا زمانی‌که امنیت تأمین نشود و طالبان را از مناطق شان بیرون نکنند، امکان عملی شدن پروژه‌ها وجود ندارد.

از سوی هم اداره محلی هرات بر عملی شدن پروژه‌ها در روستاهای ولسوالی‌های این ولایت تأکید می‌کند.

جیلانی فرهاد، سخنگوی دفتر والی هرات می‌گوید آنان در قسمت عملی شدن پروژه‌ها تلاش می‌کنند و به افراد باج‌گیر و زورمند اجازه دخالت در تطبیق پروژه‌ها را نخواهند داد.

او می‌گوید«اداره محلی همواره در تطبیق پروژه‌ها اصل شفافیت را مدنظر دارد و جلو هر نوع تخطی را از طریق ادارات ذی‌ربط و ارگان‌های عدلی و قضایی و حتی نیروهای امنیتی خواهد گرفت».

بودجه اختصاصی امسال اداره احیا و انکشاف دهات ولایت هرات به بیش از۴میلیون و ۸۰۰ هزار دالر می‌رسد که تاکنون ۶۸ در صد از این پول به مصرف رسیده است.

با این‌حال این اداره مدعی است که  در سال ۹۵ نزدیک به یک‌هزار پروژه عام المنفعه را در ولسوالی‌های هرات به بهره برداری رسانده است.

دسته بندی: اجتماعی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد