از زمان ورود گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان به کشور، او امروز در اولین سفر ولایتی خویش با هواداران شان در ولایت هرات دیدار کرد. رئیس حزب اسلامی امروز همراه با والی هرات، اعضای شورای ولایتی و رئیس شورای علمای حوزه غرب در مسجد جامع بزرگ شهر هرات در جمع هزاران تن از هواداران […]

از زمان ورود گلبدین حکمتیار رهبر حزب اسلامی افغانستان به کشور، او امروز در اولین سفر ولایتی خویش با هواداران شان در ولایت هرات دیدار کرد.

رئیس حزب اسلامی امروز همراه با والی هرات، اعضای شورای ولایتی و رئیس شورای علمای حوزه غرب در مسجد جامع بزرگ شهر هرات در جمع هزاران تن از هواداران خود به سخنرانی پرداخت.

آقای حکمتیار در جمع هوادارانش در هرات، از تمام احزاب در افغانستان خواست تا برای حفاظت از کشور و تأمین امنیت، در کنار حکومت وحدت ملی باشند و هم‌کاری نمایند.

رئیس حزب اسلامی می‌گوید«ما از تمام احزاب سیاسی می‌خواهیم که همه باهم در کنار همدیگر باید فاجعه خونین و تلخ گذشته را فراموش نماییم و نقاط مشترک را بیابیم و بر اساس آن با همدیگر به تفاهم برسیم و از این طریق به بحران کنون خاتمه بدهیم و دردی ملت را کاهش بدهیم»

آقای حکمتیار با آن‌که از فرد خاصی نام نبرد، اما گفت شماری از افراد و حلقات در برخی ولایات کشور حضور دارند که دست به ایجاد حکومت‌های موازی زده و باعث تشدید تنش‌ها در کشور می‌شوند.

رئیس حزب اسلامی هم‌چنان تأکید نمود که مخالفان مسلح سیاسی حکومت فقط می‌توانند از طریق انتخابات قدرت را به‌دست بگیرند.

وی در این مورد گفت«بیایید با هم انتخابات شفاف و عادلانه و عاری از تقلب را برگزار نماییم و هر کسی‌که بیشترین رأی را به خود اختصاص داد و برنده شد، همه گروه‌ها نتیجه انتخابات را بپذیرند و با شخص برنده و دولت آن هم‌کاری نمایند».

آقای حکمتیار در بخش از سخنانش از نبود حکومت مرکزی مقتدر در کابل یاد کرد و گفت افغانستان به حکومتی مقتدر و  کاملا افغانی نیاز دارد.

او هم‌چنان خطاب به سایر احزاب بیان کرد که بیایید با هم تعهد نماییم که از به بعد انتقال قدرت صلح آمیز و بدون خونریزی صورت بگیرد.

هرچند تقسیم‌بندی طالبان در بین سیاست مداران افغانستان حرف تازه‌یی نیست، اما این‌بار حکمتیار نیز طالبان را به خوب و بد تقسیم کرد.

وی هم‌چنان از سایر گروه‌ها خواست که طالبان را به خوب و بد تقسیم نمایند و مشکل طالبان خوب را حل نمایند و آغوش خویش را به‌روی طالبان خوب باز بگذارند و شرایط معقول آنان را بپذیرند و راه حل اساسی سرکوب عموم مخالفان مسلح دولت نیست.

با نزدیک شدن انتخابات و جار و جنجال‌های سیاسی بین احزاب در کابل، هرات توجه سران سیاسی را در این اواخر به‌خود جلب کرده است و این‌که چرا حکمتیار برای اولین سفر خود به ولایات، هرات را انتخاب کرده است، برای خیلی‌ها سوال برانگیز است.

دسته بندی: سیاسی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد