مسؤلان در اداره اراضی هرات از دست داشتن مقام‌های حکومتی در غصب زمین‌های این ولایت خبر می‌دهند. عبدالملک کاتبی رئیس اداره اراضی ولایت هرات می‌گوید افراد زورمند با پشتوانه‌ای حکومتی دست به غضب زمین‌ها می‌زنند. آقای کاتبی در این مورد بدون نام بردن از کسی یا نهادی چنین گفت«افراد غاصب و زورمند به مقام ولایت […]

مسؤلان در اداره اراضی هرات از دست داشتن مقام‌های حکومتی در غصب زمین‌های این ولایت خبر می‌دهند.

عبدالملک کاتبی رئیس اداره اراضی ولایت هرات می‌گوید افراد زورمند با پشتوانه‌ای حکومتی دست به غضب زمین‌ها می‌زنند.

آقای کاتبی در این مورد بدون نام بردن از کسی یا نهادی چنین گفت«افراد غاصب و زورمند به مقام ولایت و سایر مقام‌های دولتی معلوم است و اینکه من جلو غصب زمین را گرفته نتوانسته‌ام، توان این کار را ندارم».

به گفته آقای کاتبی بیش از ۶۴ هزار جریب زمین در هرات از سوی زورمندان غصب شده است که جریب‌های انگشت شماری از آن دوباره از سوی اداره اراضی پس گرفته شده است.

رئیس اداره اراضی می‌گوید از آن‌جایی که افراد زورمند با پشتوانه مقام‌های حکومتی در غصب زمین‌ها دست دارند، این اداره توانایی اقدام جدی علیه آن‌ها را ندارد.

هم‌چنان عبدالملک کاتبی رئیس این اداره می‌‎گوید بارها از سوی افراد ناشناس تهدید به مرگ شده  است. او گفت اگر در توان ما باشد نمی‌گذاریم که حتی یک بسوه زمین غصب شود.

در همین‌حال اداره محلی هرات می‌گوید مبارزه علیه غصب زمین‌ها جریان دارد و بدون هیچ‌گونه تبعیض علیه غاصبین زمین برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات در حالی این سخنان را می‌گوید که در برابر این پرسش، که آیا مقام‌های حکومتی در غصب زمین‌ها دست دارند سکوت اختیار کرد.

سریال غصب زمین‌ها سال‌هاست که در افغانستان و در هرات جریان دارد و گویا هنوز هم قسمت‌های زیادی از این سریال ناتمام مانده است.

دسته بندی: سیاسی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد