امروز ده‌ها تن از شهروندان هرات جهت محکوم کردن حملات تروریستی اخیر و هم‌چنان حمایت از نیروهای امنیتی در مقابل دفتر والی هرات تجمع کردند. با نزدیک شدن دهه‌ی محرم و افزایش مراسم‌های مذهبی در این ماه، نگرانی‌های امنیتی در میان مردم تشدید یافته است. با این‌حال شهروندان هرات از دولت می‌خواهند امنیت شهر، مراکز […]

امروز ده‌ها تن از شهروندان هرات جهت محکوم کردن حملات تروریستی اخیر و هم‌چنان حمایت از نیروهای امنیتی در مقابل دفتر والی هرات تجمع کردند.

با نزدیک شدن دهه‌ی محرم و افزایش مراسم‌های مذهبی در این ماه، نگرانی‌های امنیتی در میان مردم تشدید یافته است.

با این‌حال شهروندان هرات از دولت می‌خواهند امنیت شهر، مراکز دینی و به‌ویژه علما را تأمین کند.

آنان می‌گویند«ما از دولت می‌خواهیم امنیت ما را تأمین نماید تا فرزندان ما تحصیل نمایند، آموزگاران ما تدریس نمایند و کارگران و مردم عادی گشت و گذار نمایند».

حمله بر مساجد جوادیه و مسجد جامع بزرگ هرات، مسجد امام زمان در کابل، ترور رئیس شورای علمای کاپیسا و تیرباران یکی از ملا امامان در ننگرهار، سبب تشدید نگرانی‌های مردم شده است.

با این‌حال شهروندان هرات امروز حمایت و پشتیبانی خود را از نیروهای امنیتی را اعلام کردند.

اما شماری از شهروندان هرات می‌گویند که تاکنون حکومت در تامین امنیت مردم و به‌ویژه مراکز دینی به‌گونه‌ای درست عمل نکرده است.

آنان می‌گویند«دولت در تأمین امنیت شهروندان و حفاظت از تمامیت ارضی ناکام بوده است و حمله بر مراکز نظامی و دینی گویایی ناکامی دولت است».

دیروز مجلس سنای کشور از افزایش حملات بر علما و اماکن مذهبی سخت انتقاد کرد و خواهان پیگیری این قضایا شد.

با این‌حال جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات می‌گوید برای تأمین امنیت کل مراکز دینی هرات، برنامه‌های را روی دست دارند.

آقای جیلانی می‌گوید«در سفر معین ارشد وزارت داخله به هرات، روی تأمین امنیت مساجد و مراکز مقدس، به‌ویژه در ایام محرم بحث شد و تصمیم نهایی اتخاذ گردید».

از سوی هم مسئولان فرماندهی پولیس هرات خبر از تدابیر جدی امنیتی در این ولایت می‌دهند.

عبدالاحد ولی‌زاده سخنگوی پولیس هرات می‌گوید برای تأمین امنیت اماکن و مراسم‌های مذهبی، نیروهای امنیتی بیشتر از گذشته بیدار خواهند بود.

این در حالی‌ست که امسال چندین حمله بر مساجد و علما در نقاط مختلف کشور صورت گرفته است، اما تاکنون طراحان این حملات از سوی دولت شناسایی و بازداشت نشده اند.

گزارشگر: قدرت‌الله حمیدی

دسته بندی: سیاسی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد