هیپنوتیزم یک وضعیت روان‌شناختی و فیزیولوژیک خاص است که در این حالت وضعیت هوشیاری فرد تغییر پیدا می‌کند و با هوشیاری معمولی متفاوت است. بیشتر شبیه خواب است اما با خواب فرق دارد زیرا فرد هوشیار است ولی هوشیاری او فقط در یک حیطه متمرکز شده است. حالا داکتران ایرانی برای معرفی هیپنوتیزم به هرات […]

هیپنوتیزم یک وضعیت روان‌شناختی و فیزیولوژیک خاص است که در این حالت وضعیت هوشیاری فرد تغییر پیدا می‌کند و با هوشیاری معمولی متفاوت است.

بیشتر شبیه خواب است اما با خواب فرق دارد زیرا فرد هوشیار است ولی هوشیاری او فقط در یک حیطه متمرکز شده است.

حالا داکتران ایرانی برای معرفی هیپنوتیزم به هرات آمده تا این روش درمانی را در افغانستان ترویج دهند.

داکتر بابک خسرونژاد هیپنوتیزور می‌گوید زمانی‌که فرد هپنوتیزم می‌شود تمرکز و هوشیاری‌اش بیشتر می‌شود.

هیپنوتیزم یک مقوله علمی است که در ذهن انسان امواجی صادر می‌شود که هر موج با طول موجش بیانگر یک زمانی از حالت‌های ما در ۲۴ ساعت می‌باشد که در این زمان هوشیاری انسان بالاتر از حالت معمول است.

شاید برای بسیاری سؤال برانگیز باشد که آیا هیپنوتیزم می‌تواند روشی کامل برای درمان باشد؟

هیپنوتیزم برای درمان اختلالات فیزیولوژیک، روان‌شناختی، کاستن اضطراب و در عمل‌های پزشکی و دندان‌پزشکی، برای رفع بیماری‌های نظیر آسم، تهوع ناشی از شیمی درمانی، و مدیریت درد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آقای خسرونژاد می‌گوید که هیپنوتیزم درمان نیست اما می تواند روشی برای هر نوع درمان باشد که در دست پزشکان، روان‌پزشکان، جراحان، زایمان و… برای درمان استفاده می‌شود.

در همین حال  محمد معین محمدی مشاور و روانشناس بالینی می‌گوید که آن‌ها تلاش می‌کنند تا این علم را به‌عنوان راه معالجه برای تداوی امراض، در سراسر افغانستان معرفی و گسترش دهند.

گفته شده درصد کمی از افراد را نمی‌توان هیپنوتیزم کرد و عده‌ای را نیز به‌راحتی می‌توان هیپنوتیزم کرد ولی اکثریت مردم در طیف وسط قرار دارند و این سطح تلقین‌پذیری افراد است که شدت و ضعف این موضوع  را مشخص می‌کند به طور کلی افرادی که خیلی خیالباف هستند از سطح تلقین پذیری بالایی برخوردارند.

گزارشگر: عاطفه علی‌زاده

 

دسته بندی: گزارش‌ها, همه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد