معرفی رادیو معراج: رسانه شنیداری معراج در سال ۱۳۹۴ خورشیدی روی موج ۹۴٫۱ با فرستنده ۱۰۰۰ وات در ولایت هرات آغاز به نشرات نمود. ساحۀ نشراتی این رادیو ۹۰ کیلومتر در ولایت هرات است که ولسوالی‎های (گذره، انجیل، پشتون زرغون، زنده‎جان، کرخ، غوریان، چشت شریف، رباط‌ سنگی و برخی قریه‎های ولسوالی‌های ادرسکن، شیندند و اسلام […]

معرفی رادیو معراج:

رسانه شنیداری معراج در سال ۱۳۹۴ خورشیدی روی موج ۹۴٫۱ با فرستنده ۱۰۰۰ وات در ولایت هرات آغاز به نشرات نمود. ساحۀ نشراتی این رادیو ۹۰ کیلومتر در ولایت هرات است که ولسوالی‎های (گذره، انجیل، پشتون زرغون، زنده‎جان، کرخ، غوریان، چشت شریف، رباط‌ سنگی و برخی قریه‎های ولسوالی‌های ادرسکن، شیندند و اسلام قلعه که نزدیک به شهر می‌باشد) را تحت پوشش قرار می‎دهد. این رسانه از بدو تأسیس تا حال از جانب مؤسس این رسانه (خانم پروفیسور سکینه یعقوبی) بینای‌گذار انسیتیوت آموزشی افغان در افغانستان تمویل مالی می‎گردد.

مدیریت رادیو معراج با پلان‎های استراتژیک و ایده‎های خلاق خویش، رادیو معراج را دارای تشکیلات منظم اداری و تخنیکی ساخته است که با نشرات متفاوت زنده و ثبتی توانسته علاقه‎مندان بی‌شماری را شیفتۀ خویش سازد.

مأموریت رادیو معراج حفظ ارزش‎های آزادی بیان، تقویت دموکراسی و بلندبردن ظرفیت‎های جامعه به عنوان چشم‎انداز رادیو معراج خواهد بود و به آن متعهد است.

رسالت رادیو معراج:

رسالت رادیو معراج ترویج و تحکیم آموزش و ارتقای آگاهی مردم و جامعه در بخش‎های تعلیم و تربیه، صحت، صلح، دموکراسی و معارف انسان‎ساز با بهره‎گیری از نیروی انسانی متخصص و حداقل امکانات می‎باشد.

دستاوردهای رادیو معراج در یک سال اخیر:

۱: افزایش ساعات نشرات از ۱۲ ساعت به ۱۸ ساعت به شمول خبرهای پشتو

۲: گرفتن تندیس آزادی بیان از دفتر نی(مؤسسه حمایت از رسانه‎های آزاد در افغانستان) و انتخاب مدیر مسؤل رادیو معراج به عنوان بهترین گویندۀ رادیویی در سطح افغانستان

۳: تحقیق در مورد مخاطبان رادیو معراج در سطح شهر و ولسوالی‎های ولایت هرات، بر اساس آمار به دست آمده از تحقیق مذکور، رادیو معراج حدود دو میلیون شنونده در شهر و ولسوالی‎های ولایت هرات دارد.

۴: ساخت آرشیف غنی و استندرد برای رادیو معراج و ترتیب آرشیف غنی موسیقی

۵: تقدیر از مؤسس رادیو معراج (خانم پروفیسور سکینه یعقوبی) توسط والی هرات

۶: فعال نمودن دیپارتمنت بازاریابی

برنامه‎های رادیو معراج:

رادیو معراج بر علاوه تحت پوشش قرار دادن خبرهای روزمره، برنامه‎های گوناگون دیگر را با در نظر داشت نیازهای مخاطبان، ارزش‎های خبری، برنامه‎های آموزشی و اجتماعی (درخانه، معارف و سازندگی، موج شادی، زلال مثل دریا، مناظره دانشجویی، پیک بامدادی)، صحت که شامل برنامه‎های (سلامت)، معارف و برنامه‎های دینی که شامل (ندای معراج، آوای معراج، گنج حضور، مناجات) و سیاسی که شامل (رویداد، پاسخ، جستار) و برنامه‎ مخصوص زنان (رسالت و کوثرانه) و برنامه‎های خبری (اخبار دری ساعت ۹ صبح، ۲ عصر، ۴ عصر و هشت شب، اخبارپشتو ساعت ۳ عصر با مدیریت محمد احمدی) می‌باشد.

رادیو معراج روزانه ۲۰ برنامه اجرا می‎کند که ۹ برنامه آن زنده و متباقی ثبتی می‌باشد. برنامه‎های هفته‎وار، ۱۴۰ و ماهوار آن به ۴۲۰۰ برنامه می‎رسد که ۹۰ درصد کل برنامه‎ها تولیدی می‌باشد.

دسته بندی: در باره‌ما برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد