روند آزاردهنده‌ای که مدت‌هاست کارآمدی اداره‌های دولتی را با چالش مواجه کرده است و در برخی از مواقع نیز منجر به کارشکنی و فساد در این اداره‌ها شده است، سرپرستی برخی از اداره‌های دولتی می‌باشد که هرات هم از این امر مستثنا نیست. اداره‌ محلی هرات هم شاکی ازین وضعیت می‌گوید علی‌رغم یاد آواری چند […]

روند آزاردهنده‌ای که مدت‌هاست کارآمدی اداره‌های دولتی را با چالش مواجه کرده است و در برخی از مواقع نیز منجر به کارشکنی و فساد در این اداره‌ها شده است، سرپرستی برخی از اداره‌های دولتی می‌باشد که هرات هم از این امر مستثنا نیست.

اداره‌ محلی هرات هم شاکی ازین وضعیت می‌گوید علی‌رغم یاد آواری چند باره‌ی این موضوع به مرکز، سرپرست‌ها هم‌چنان در هرات به کارشان ادامه می‌دهند.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات می‌گوید مسئله سرپرستی یک چالش جدی است و بارها این موضوع را با مقام‌های مرکزی در میان گذاشته اما تاهنوز پاسخ مثبت دریافت نکرده اند.

آقای جیلانی می‌گوید«بیست اداره در هرات توسط سرپرست اداره می‌شود که رئیس این اداره از مرکز تعین می‌شود».

شماری از آگاهان امور در هرات تأکید می‌کنند که ادامه کار سرپرستان در ادارات دولتی، نشانه ضعف تصمیم‌گیری حکومت مرکزی در تقرر افراد تازه است.

به باور محمد رفیق شهیر آگاه امور، این روند، حکومت‌داری خوب در هرات را زیر سوال برده است.

از سوی هم شماری از شهروندان هرات می‌گویند ادامه کار مسئولان سرپرست در اداره‌های دولتی این ولایت، باعث کارشکنی و افزایش فساد اداری شده است.

ادارات دولتی هرات که از سوی سرپرستان اداره می‌شوند؛ شامل معاونیت مقام ولایت هرات، ریاست دفتر مقام ولایت، ریاست تربیه معلم، ریاست تنظیم ترانسپورت زمینی، ریاست مواد نفت و گاز مایع، ریاست مخابرات و تکنالوژی معلوماتی است.

علاوه بر این، اداره‌های اراضی، تجارت و صنایع، ولسوالی‌های انجیل، شیندند، اوبه، گلران، فارسی، میدان هوایی بین المللی هرات، آمریت احصائیه مرکزی، آمریت نُرم و استندرد، آمریت شفاخانه حوزوی هرات، ریاست عالی تفتیش زون غرب و ریاست افسوتر نیز جز این اداره‌ها هستند.

گزارشگر: قدرت‌الله حمیدی

دسته بندی: سیاسی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد