پروفیسور سکینه یعقوبی رئیس انستیوت آموزشی افغان؛ بیمارستانی را که به ارزش  یک‌میلیون دالر به هزینه شخصی خود اعمار کرده بود، امروز جهت عرضه خدمات هر چه بیشتر صحی برای مادران و اطفال، آن‌را به ریاست صحت عامه هرات اهدا کرد. اهدای این شفاخانه زیر نام شفاخانه حمایه مادر و طفل با استقبال گرم مقام‌های […]

پروفیسور سکینه یعقوبی رئیس انستیوت آموزشی افغان؛ بیمارستانی را که به ارزش  یک‌میلیون دالر به هزینه شخصی خود اعمار کرده بود، امروز جهت عرضه خدمات هر چه بیشتر صحی برای مادران و اطفال، آن‌را به ریاست صحت عامه هرات اهدا کرد.

اهدای این شفاخانه زیر نام شفاخانه حمایه مادر و طفل با استقبال گرم مقام‌های دولتی و شهروندان رو به رو شد.

فدا محمد پیکان معین عرضه‌‌ی خدمات صحی وزارت صحت عامه کشور؛ از بانو پروفیسور سکینه یعقوبی ابراز امتنان کرده و از خانم یعقوبی به عنوان شخصیتی خیرخواه یاد کردند.

او هم‌چنان بیان کرد«نظیر پروفیسور یعقوبی اشخاص خیرخواه در کشور کم می‌باشد که بیمارستانی به ارزش یک میلیون دالر را جهت خدمات بیشتر، به اختیار عامه قرار بدهد».

خانم یعقوبی به عنوان مادرآموزش افغانستان خدمات ارزنده‌یی را در بخش‌های متفاوت از جمله آموزش و پرورش و صحت و سلامت به مردم افغانستان عرضه کرده است.

در همین‌حال محمد آصف رحیمی والی هرات با قدردانی از فعالیت‌های بانو یعقوبی گفت؛ شفاخانه اهدایی حمایه مادر و طفل می‌تواند شماری از مشکلات صحی مادران و اطفال را در این ولایت کاهش دهد.

آقای رحیمی گفت«جهت اهدای شفاخانه حمایه مادر و طفل از سوی پروفیسور یعقوبی، از ایشان صمیمانه قدرانی می‌کنیم که همواره در فکر عرضه خدمات به مردم مستضعف افغانستان و به‌ویژه ولایت هرات هستند».

پروفیسور سکینه یعقوبی از جمله شخصیت‌های علمی کشور اند که دستاوردهای زیادی را در سطح جهانی کسب کرده اند.

نور احمد حیدری عضو شورای ولایتی هرات با تأیید ستایش کارکردهای بانو یعقوبی، فعالیت‌های ایشان را در عرصه آموزش و صحت بسیار مؤثر دانسته و چنین گفت «جا دارد از طرف خود و نمایندگان شورای ولایتی هرات، از پروفیسور سکینه یعقوبی جهت اهدای بیمارستان حمایه مادر و طفل به شهروندان و نیازمندان، تقدیر و تشکری نمایم و این کارش کمک بزرگ به ملت و شهروندان می‌باشد».

در همین‌حال پروفیسور سکینه یعقوبی با اهدا و تحویل‌دهی کلید بیمارستان حمایه مادر و طفل به ریاست صحت عامه، از مسؤلان خواست تا جهت هر چه بهتر شدن وضعیت صحی زنان در ولایت هرات کوشا باشند.

 

 

پروفیسور یعقوبی گفت «وظیفه داکتری مقدس است و داکتران ما باید مقدس‌تر بشمارند و به سرویس دهی بهتر به شهروندان همواره کوشا باشند».

بیمارستان حمایه مادر و طفل در حالی به ریاست صحت عامه هرات از سوی پروفیسور سکینه یعقوبی اهدا می‌شود که مرگ و میر مادران  بخاطر نبود مراکز صحی کافی از جمله مشکلات جدی فرا روی شهروندان است.

دسته بندی: اجتماعی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد