دست‌کم ۲۲ اداره دولتی ولایت هرات از سال ۱۳۹۰ به این‌سو مدت ۶ سال می‌شود که پول صرفیه‌های آب خویش را به اداره آب‌رسانی نپرداخته اند. راتب حمیم رئیس اداره آب‌رسانی هرات می‌گوید عدم پرداخت به موقع پول صرفیه آب آشامیدنی ۲۲ اداره که بالغ بر ۳۳ میلیون افغانی  می‌شود، برنامه‌های توسعه‌ی آنان را به […]

دست‌کم ۲۲ اداره دولتی ولایت هرات از سال ۱۳۹۰ به این‌سو مدت ۶ سال می‌شود که پول صرفیه‌های آب خویش را به اداره آب‌رسانی نپرداخته اند.

راتب حمیم رئیس اداره آب‌رسانی هرات می‌گوید عدم پرداخت به موقع پول صرفیه آب آشامیدنی ۲۲ اداره که بالغ بر ۳۳ میلیون افغانی  می‌شود، برنامه‌های توسعه‌ی آنان را به مشکل مواجه ساخته است.

او می‌گوید«برخی بدهی‌های ادارات دولتی به اندازه‌ای است که آن ادارات توان پرداخت یکجایی آن را ندارد و به‌صورت قسط پرداخت می‌نمایند».

مقام ولایت، ریاست زراعت، فرماندهی پولیس، قول ارودی ۲۰۷ ظفر، ریاست اطلاعات و فرهنگ و محبس هرات عمده‌ترین بدهکاران ریاست آب‌رسانی هرات اند.

رئیس اداره آب‌رسانی می‌گوید عدم پرداخت پول مصرفی آب از سوی این اداره‌ها  بزرگ‌ترین چالش سد راه اداره شان است.

به گفته وی مهم‌ترین چالش اداره آب‌رسانی جمع‌آوری عواید و عدم هم‌کاری سایر ادارات با اداره آب‌رسانی می‌باشد.

یکی از دلایلی که از سوی ولایت در زمینه نپرداختن پول صرفیه آب آشامیدنی اداره‌های دولتی عنوان می‌شود، نبود بودجه کافی می‌باشد.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات می‌گوید درخواست انتقال پول به حساب اداره‌های دولتی به شمول ولایت، به مرکز کشور فرستاده شده است و از این به بعد قرار است پول مربوط به اداره آب‌رسانی از مرکز به این اداره حواله شود.

در حال حاضر اداره آب‌رسانی در ولایت هرات، دست‌کم ۵۰ هزار مشترک دارد. این اداره در ۲۴ ساعت شبانه روز، ۵۳ هزار متر مکعب آب آشامیدنی صحی را تولید و توزیع می‌کند.

دسته بندی: سیاسی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد