امروز ده‌ها تن از شهروندان ولایت هرات شعار “نسل‌کُشی را بس کنید” علیه ظلم و کشتار دسته‌جمعی دولت میانمار علیه اقلیت مسلمانان آن، دست به اعتراض و گردهمایی زدند و عمل‌کرد دولت میانمار را به شدت محکوم کردند. برگزار کنندگان این گردهمایی هدف خود از این تجمع اعتراضی را پشتیبانی از مسلمانان در میانمار دانستند […]

امروز ده‌ها تن از شهروندان ولایت هرات شعار “نسل‌کُشی را بس کنید” علیه ظلم و کشتار دسته‌جمعی دولت میانمار علیه اقلیت مسلمانان آن، دست به اعتراض و گردهمایی زدند و عمل‌کرد دولت میانمار را به شدت محکوم کردند.

برگزار کنندگان این گردهمایی هدف خود از این تجمع اعتراضی را پشتیبانی از مسلمانان در میانمار دانستند و از حکومت خواستند از چنین تجمعاتی حمایت کند.

آنان می‌گویند«ما بر اساس پیوند انسانی و معنوی با مسلمانان میانمار، از آنان در مقابل جنایات دولت میانمار حمایت می‌نماییم و با گردهمایی خویش صدای عدالت‌خواهی و حمایت خویش را از مسلمانان اعلان می‌نماییم».

شهروندان هرات با سر دادن شعارهای دینی و این‌که “نسل‌کشی را بس کنید” خواهان توجه سران کشورهای اسلامی و مجامع بین‌المللی به وضعیت مسلمانان در میانمار شدند.

شفیق الهامی یک‌تن از برگزارکنندگان گردهمایی امروز کشورهای اسلامی را مخاطب قرار داده و سران این کشورها را آدم‌هایی دانست که خود را به خواب زده اند.

وی گفت«کشورهای اسلامی که ادعای رهبری مسلمانان را به عهده دارند، در مقابل این نسل‌کشی سکوت کرده اند و ما از دولت خود و سایر کشورهای اسلامی می‌خواهیم که از صدای عدالت‌خواهانه‌ای ما حمایت نمایند».

با وجود انتقادهای شرکت کنندگان این گردهمایی از سران کشورهای اسلامی، انتقاد‌ها از مجامع بین‌المللی و نهادهای حقوق بشری نیز به شدت جریان داشت.

یکی از شرکت کنندگان مسن این تظاهرات احساسات خود را این‌گونه بیان کرد«وی حقوق بشر و سایر نهادهای بین‌المللی را ساختگی خواند و بیان کرد که در مقابل نسل‌کشی سکوت کرده اند».

این بار نخست نیست که شهروندان هرات علیه آن‌چه ظلم بر مسلمانان می‌نامند دست به اعتراض می‌زنند، هرات بارها شاهد گردهمایی‌های این‌چنینی بوده است.

این گردهمایی‌ها در حالی ایجاد می‌شود که از چند هفته به این سو تصاویر و فیلم‌هایی از ظلم بوداییان میانمار بر سر مسلمانان این کشور  از آدرس کاربران شبکه‌های مجازی به نشر می‌رسد.

گزارشگر: مسعود کریمی

دسته بندی: سیاسی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد