روز گذشته رییس جمهور کشور به هدف تجلیل از نود و هشتمین سالروز استقلال افغانستان و گشایش بزرگ‌ترین کارخانه تولید نخ به ولایت هرات سفر کرد. او در نخستین اقدامش به این ولایت بزرگ‌ترین کارخانه نساجی را افتتاح کرد که به عنوان بزرگ‌ترین نساجی در سطح کشور شناخته می‌شود و ارزش آن به بیش از […]

روز گذشته رییس جمهور کشور به هدف تجلیل از نود و هشتمین سالروز استقلال افغانستان و گشایش بزرگ‌ترین کارخانه تولید نخ به ولایت هرات سفر کرد.

او در نخستین اقدامش به این ولایت بزرگ‌ترین کارخانه نساجی را افتتاح کرد که به عنوان بزرگ‌ترین نساجی در سطح کشور شناخته می‌شود و ارزش آن به بیش از ۶ میلیون دالر عنوان شده است.

محمد آصف رحیمی والی هرات می‌گوید این کارخانه زمینه کار را برای ده‌ها تن از باشندگان این ولایت فراهم می‌کند.

آقای رحیمی می‌گوید سرمایه‌گذاری حدود شش میلیون دالر آمریکایی در سکتور خصوصی می‌تواند زمینه کار را برای حداقل ۲۰۰ تن از شهروندان این ولایت فراهم نماید و روزانه ۶ تُن نخ تولید خواهد کرد و کمک بزرگ در بخش اقتصادی و اجتماعی محسوب می‌شود».

در سفر رئیس جمهوری کشور به ولایت هرات صنعت‌گران تلاش کردند تا مشکلات‌شان را با فرد نخست حکومت در میان بگذارند.

حمیدالله خادم رئیس اتحادیه صنعت‌گران هرات می‌گوید فساد در برخی از اداره‌های عایداتی فعالیت‌های صنعتی در این ولایت را با چالش روبرو کرده است.

آقای خادم در این زمنیه چنین گفت«فعالیت‌های عایداتی شما بخاطر فساد گسترده در اداره گمرک قابل تطبیق نیست و ما از دولت می‌خواهیم در این زمینه توجه جدی داشته باشد».

اما آگاهان اقتصادی بر این باور اند که گشایش این‌گونه شرکت‌ها بدون حمایت حکومت چاره‌ساز نیست.

یعقوب مشعوف آگاه اقتصادی در این باره چنین می‌گوید«صنعت تاکنون در اقتصاد افغانستان جای خویش را نیافته و از همه مهم‌تر بقا و دوام‌داری کارخانه‌های صنعتی می‌باشد».

در این سفر رئیس جمهوری کشور بر اهمیت شهرک صنعتی تأکید کرده و هرات را قطب اقتصادی افغانستان خواند.

محمد اشرف غنی رئیس جمهوری کشور می‌گوید افغانستان از طریق شهرک صنعتی هرات به یکی از صادرکنندگان بزرگ منطقه مبدل خواهد شد.

رئیس جمهوری کشور گفت «همان‌گونه که هرات زمان تیموری از خاکستر چنگیز برآمد و به روشنایی و تمدن دست یافت، بازهم هرات به زودی به روشنایی خواهد رسید».

کارخانه نساجی هرات روزانه ۲۰ تُن پنبه خالص را به نخ‌های با ارزش تبدیل می‌کند.

گفته می‌شود تاری که در این کارخانه تولید می‌شود در حال حاضر داوطلب خرید در کشورهای چین، ترکیه و ایران دارد و از سوی هم شماری از شرکت‌های بزرگ در این کشورها این تار را پیش خرید کرده اند.

دسته بندی: اجتماعی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد