عبدالحمید مبارز حمیدی رئیس مبارزه با حوادث طبیعی هرات، امروز در نشست خبری گفت از اوایل سال جاری تاکنون نزدیک به ۱۱۰۰ خانواده از اثر حوادث طبیعی در این ولایت متضرر شده و دست‌کم ۳۵ تن هم جان‌های خود را از دست داده اند. در همین‌حال رئیس اداره مبارزه با حوادث طبیعی در حوزه غرب […]

عبدالحمید مبارز حمیدی رئیس مبارزه با حوادث طبیعی هرات، امروز در نشست خبری گفت از اوایل سال جاری تاکنون نزدیک به ۱۱۰۰ خانواده از اثر حوادث طبیعی در این ولایت متضرر شده و دست‌کم ۳۵ تن هم جان‌های خود را از دست داده اند.

در همین‌حال رئیس اداره مبارزه با حوادث طبیعی در حوزه غرب می‌گوید در جریان سال جاری برنامه‌های مهار سیلاب‌ها را در ۷۰ ساحه از جمله ولسوالی‌های گذره، انجیل، کرخ و شهر تطبیق کرده اند.

آقای مبارز می‌گوید در جریان سال جاری رئیس جمهور محمد اشرف غنی ۳۷ میلیون افغانی را برای تطبیق برنامه‌های جلوگیری از حوادث طبیعی، به ولایت هرات تخصیص داده است.

او می‌گوید«ما به مبلغ ۳۷ میلیون افغانی بودجه داشتیم و ما توانستیم برای اکمال کارکردهای خویش مبلغ ۱۷ میلیون آن‌را به مصرف برسانیم و ۲۱ میلیون دیگر آن موجود است که با مشورت والی هرات، آن‌را برای تحکیم برنامه‌های آینده به مصرف خواهیم رساند».

اما آن‌چه که آقای مبارز امروز در نشست خبری از آن به‌عنوان عمده‌ترین چالش یاد کرد؛ موضوع تهدیدات امنیتی است که به گفته وی این امر باعث شده تا روند کمک‌ رسانی در ولسوالی‌های دور دست به کُندی مواجه شود.

آقای مبارز در این مورد چنین گفت«با وجودی‌که از برخی مناطق درخواست‌های  کمک صورت می‌گیرد، اما بنابر نا امنی و تهدیدات امنیتی، ما نمی‌توانیم تیم‌کاری خویش را روان نماییم».

با این وجود مسئولان محلی هرات تأمین امنیت برنامه‌های اداره مبارزه با حوادث طبیعی را از جمله برنامه‌های نیروهای امنیتی می‌دانند.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات در این باره چنین می‌گوید «تأمین امنیت انتقال محموله‌های کمکی از وظایف نیروهای امنیتی است و تاکنون از این ناحیه کدام تهدیدات وجود نداشته است و اگر تهدید نماید، نیروهای امنیتی درگیر می‌شوند».

اداره مبارزه با حوادث طبیعی هرات می‌گوید که آنان پلان تدابیری احتمالی سال ۹۶ را برای دست‌کم ۱۰ هزار خانواده روی دست داشتند.

همه ساله در فصل سرما شمار زیادی از مهاجرین و بی‌جاشدگان داخلی در هرات قربانی حوادث طبیعی می‌شوند.

دسته بندی: اجتماعی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد