رئیس معارف ولایت غور امروز در کنفرانس خبری در هرات، شماری از افراد زورمند و مقام‌های دولتی را به باج‌گیری از معارف متهم کرد. خلیل مبارز رئیس معارف ولایت غور می‌گوید استخدام افراد مشخص در بست‌های معارف و ممانعت از برنامه‌های نظارتی این اداره به منظور بهبود کیفیت در مکاتب، از عمده‌ترین خواست‌های شماری از […]

رئیس معارف ولایت غور امروز در کنفرانس خبری در هرات، شماری از افراد زورمند و مقام‌های دولتی را به باج‌گیری از معارف متهم کرد.

خلیل مبارز رئیس معارف ولایت غور می‌گوید استخدام افراد مشخص در بست‌های معارف و ممانعت از برنامه‌های نظارتی این اداره به منظور بهبود کیفیت در مکاتب، از عمده‌ترین خواست‌های شماری از زورمندان و مقام‌های دولتی از معارف غور است.

او می‌گوید «بیشتر افراد دولتی و زورمندان دولتی که معارف را اداره مقدس و خدمت‌گذار نمی‌دانند، در امور معارف مداخله می‌نمایند».

رئیس معارف ولایت غور حدود سه ماه می‌شود که در این سمت گماشته شده است.

آقای مبارز می‌گوید اگر جلو این مداخله‌ها از سوی مقام‌های حکومتی به‌گونه جدی گرفته نشود، از سمت ریاست معارف غور استعفا می‌دهد.

او می‌گوید «اگر گزینه‌های دیگر نتیجه نداد، آخرین گزینه است که به رسانه‌ها حاضر می‌شوم و استعفای خویش را اعلان می‌نمایم و هویت افراد مداخله‌گر را آشکار می‌سازم»

با این‌حال مسئولان اداره محلی ولایت غور مداخله افراد زورمند را بر اداره معارف تأیید می‌کند.

عبدالحی خطیبی سخنگوی والی غور می‌گوید مبارزه با افراد زورمند در توان اداره‌شان نبوده و همواره با این مشکل رو برو اند.

با این وجود شماری از فعالان مدنی ولایت غور با بیان این مطلب می‌گویند مداخله زومندان می‌تواند روند آموزش را با کُندی مواجه سازد و این خود زنگ خطری است برای ولایت غور.

آنان می‌گویند «نگرانی از مداخله افراد زورمند بسیار جدی است و اگر دولت جلو مداخله آنان را نگیرد، نه تنها معارف ولایت غور بلکه ساختار اداری ولایت غور با مشکل جدی مواجه می‌شود».

اما مداخله مقام‌های دولتی و باج‌گیری‌های افراد زورمند بر معارف ولایت غور خلاصه نمی‌شود.

خلیل مبارز رئیس معارف ولایت غور می‌گوید تهدیدات امنیتی در برابر مکاتب این ولایت چالش دیگری‌ست که معارف این ولایت را به مشکل مواجه ساخته و باعث بسته شدن دروازه‌های شش مکتب در ولسوالی‌های چهار سده، مرغاب و پسابند این ولایت شده است.

با این‌حال عبدالحی خطیبی سخنگوی والی غور می‌گوید مسدود بودن دروازه‌های شماری از مکاتب و تأمین امنیت مراکز آموزشی در ولسوالی‌های دور دست به کم‌بود تشکیلات نیروهای امنیتی بر می‌گردد

ولایت غور یکی از ولایت‌های نسبتاً نا امن در حوزه جنوب غرب به‌شمار می‌رود و گروه‌های طالبان، داعش و افراد مسلح غیر مسئول را در آن فعالیت دارند.

به دلیل نا امنی‌های طولانی مدت، بخش بزرگی از جمعیت این ولایت تاکنون به معارف معیاری دسترسی ندارند.

دسته بندی: سیاسی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد