مسئولان اداره اقتصاد هرات می‌گویند با آن‌که نزدیک به هشت ماه از آغاز سال مالی ۹۶ می‌گذرد، اما تاکنون ۱٫۷ میلیارد از مجموع هفت میلیارد افغانی، در زمینه اجرای پروژه‌ها به مصرف رسیده است. محمد یونس رهنورد رئیس اقتصاد ولایت هرات می‌‌گوید از مجموع ۱٫۷ میلیارد افغانی، ۲۹۳ میلیون آن به دسترس اداره‌های سکتوری در […]

مسئولان اداره اقتصاد هرات می‌گویند با آن‌که نزدیک به هشت ماه از آغاز سال مالی ۹۶ می‌گذرد، اما تاکنون ۱٫۷ میلیارد از مجموع هفت میلیارد افغانی، در زمینه اجرای پروژه‌ها به مصرف رسیده است.

محمد یونس رهنورد رئیس اقتصاد ولایت هرات می‌‌گوید از مجموع ۱٫۷ میلیارد افغانی، ۲۹۳ میلیون آن به دسترس اداره‌های سکتوری در هرات قرار گرفته است.

او می‌گوید: «ما حدود ۱۰۶ پروژه به ارزش هفت میلیارد و ۳۴۱ میلیون افغانی داریم که از این مقدار حدود یک میلیارد و ۱۰۵ افغانی به دسترس ما قرار گرفته  است و حدود هفتاد درصد آن به مصرف رسیده است».

با این‌حال مسئولان محلی هرات می‌گویند به تمام ادارات دولتی در این ولایت هدایت داده شده تا از چگونگی میزان بودجه دریافتی‌شان به مقام ولایت گزارش دهند.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات می‌گوید مشکلاتی در برابر بودجه این ولایت وجود دارد، اما با مرکز شریک می‌سازیم.

از سویی هم  مسئولان اداره اقتصاد هرات می‌گویند آنان در حدود یک‌سال گذشته دست‌کم از ۳۰۰ پروژه بزرگ و کوچک در این ولایت نظارت کرده اند.

آقای رهنورد هم‌چنان می‌افزاید هم اکنون ۴۲ پروژه در ولایت هرات تحت کار قرار دارد که هفت پروژه آن تکمیل شده است و ارزش مجموعی این پروژه‌ها به ۳ میلیارد افغانی می‌رسد.

اما گویا اداره اقتصاد هرات هم با چالش‌های روبرو است.

محمد یونس رهنورد رئیس اداره اقتصاد هرات می‌گوید در شماری از ولسوالی‌های دور دست از جمله گلران، شیندند و چشت شریف به علت تهدیدات امنیتی به‌صورت جدی از پروژه‌ها نظارت صورت نمی‌گیرد.

با این وجود جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات می‌گوید نیروهای امنیتی با تمام توان آماده تأمین امنیت پروژه‌ها در این ولایت هستند.

نرسیدن به موقع بودجه انکشافی به ولایت هرات از سوی مرکز، تازگی ندارد، سال گذشته هم اداره‌های دولتی در هرات با این چالش رو به رو بودند.

دسته بندی: سیاسی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد