ده‌ها میل اسلحه‌ی که در عملیات‌های گوناگون پولیس از نقاط مختلف هرات کشف و ضبط شده بود، امروز به برنامه‌‍ی دایاگ تحویل داده شد. سلاح های که دارندگان آن‌ها نقش پر رنگی در برهم زدن امنیت و آسایش این ولایت داشتند. امروز فرمانده پولیس هرات گفت در پیوند به کشف و ضبط این ۶۴ میل […]

ده‌ها میل اسلحه‌ی که در عملیات‌های گوناگون پولیس از نقاط مختلف هرات کشف و ضبط شده بود، امروز به برنامه‌‍ی دایاگ تحویل داده شد.

سلاح های که دارندگان آن‌ها نقش پر رنگی در برهم زدن امنیت و آسایش این ولایت داشتند.

امروز فرمانده پولیس هرات گفت در پیوند به کشف و ضبط این ۶۴ میل اسلحه، دست‌کم ۵۰ تن نیز بازداشت شده اند.

محمد ایوب انصاری فرمانده پولیس هرات می‌گوید: «۶۴ میل اسلحه مختلف‌النوع شامل ۲۴ میل کلاشنیکوف، دو میل ماشین‌دار پیکا، یک میل راکت‌ انداز، چهار میل سلاح تک‌تیر انداز و ۳۱ میل تفنگچه‌های مختلف‌النوع را از نزد تروریستان و افراد مسلح غیر مسؤل نمودیم که در همین پیوند ۵۰ تن نیز بازداشت شده اند».

 

 

در نشست خبری امروز مسئولان امنیتی هرات از کشف و ضبط ۲ میلیون و سه صد‌هزار افغانی؛ عواید قاچاق‌بران مواد مخدر نیز خبر می‌دهند.

آقای انصاری می‌افزاید نیروهای امنیتی هرات با افراد مسلح غیر مسئول و قاچاق‌بران مواد مخدر مبارزه خواهند کرد و به آنان اجازه فعالیت را نخواهند داد.

او می‌گوید: «تمام فعالت و کوشش قومندان امنیه ولایت هرات در راستای حفظ امنیت و آرامش شهروندان و سرکوب مخالفان و افرادی است که امنیت مردم را برهم می‌زند».

از سویی‌ هم مسئولان محلی هرات از برنامه‌های طولانی‌مدت برای کاهش نا امنی‌ها در این ولایت خبر می‌دهند.

محمد آصف رحیمی والی هرات در نشست خبری امروز گفت؛ هنوز هم گروه‌های تروریستی، آدم‌ربا و سارقین وجود دارند اما به آن‌ها دیگر امان نخواهند داد.

آقای رحیمی می‌گوید: «برخی نیروهای ترویستی و اختطاف‌گران در ولایت هرات وجود دارد و نیروهای امنیتی با هماهنگی تنگاتنگ، هسته‌های اصلی آنان را در داخل و خارج از هرات، از بین ببرند».

با این‌حال برخی از اعضای شورای ولایتی هرات نگران وجود سلاح‌های غیر قانونی در نزد افراد غیر مسئول اند.

مهدی حدید رئیس کمیته امنیتی شورای ولایتی هرات جمع‌آوری ۶۴ میل سلاح مختلف‌النوع از نزد افراد غیر مسئول را در مدت سه ماه گذشته بسنده نمی‌داند.

آقای حدید می‌گوید: «برداشت ما این است که در هر هفته باید ۶۴ میل سلاح از نزد چنین افراد جمع‌آوری شود و موجودیت سلاح در میان افراد غیر مسؤل بیشتر از این است».

با این‌که موجودیت سلاح در دست افراد مسلح غیر مسئول از عمده‌ترین نگرانی‌های مقامات در ولایت هرات  محسوب می‌شود، اما والی هرات می‌گوید روند جمع‌آوری سلاح هم‌چنان دراین ولایت ادامه خواهد داشت.

جمع‌آوری سلاح و مهمات از نزد افراد مسلح غیر مسئول، از ده‌ها سال بدین‌سو از جمله پلان‌های اساسی دولت محسوب می‌شد.

 

دسته بندی: سیاسی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد