در شش ماه گذشته اداره‌ی نُرم و استندرد از ورود ۱۷ تانکر پترول و ۷۲ تانکر گاز مایع بی‌کیفیت به هرات جلو‌گیری کرده است. بی‌کیفیت بودن مواد نفتی و گاز مایع موضوع تازه‌ای نیست، دست‌کم چند سال است که بارها شهروندان و حتی شورای ولایتی از بی‌کیفیت بودن آن انتقاد کرده است. حالا بی‌کیفیت بودن […]

در شش ماه گذشته اداره‌ی نُرم و استندرد از ورود ۱۷ تانکر پترول و ۷۲ تانکر گاز مایع بی‌کیفیت به هرات جلو‌گیری کرده است.

بی‌کیفیت بودن مواد نفتی و گاز مایع موضوع تازه‌ای نیست، دست‌کم چند سال است که بارها شهروندان و حتی شورای ولایتی از بی‌کیفیت بودن آن انتقاد کرده است.

حالا بی‌کیفیت بودن نگرانی است که از سوی ادراه‌ی نُرم و استندرد مطرح شده است.

عبدالواسع خادمی سرپرست اداره نُرم و استندرد با تأیید ورود مواد نفتی و گاز مایع بی‌کیفیت به هرات می‌گوید این مواد از راه‌های غیر قانونی وارد این ولایت می‌شود.

او می‌گوید: “مصرف کنندگان ما حق دارد و ما بنادر قاچاق داریم که از همین بنادر قاچاق مواد سوختی بی‌کیفیت وارد می‌‌شود، اما این‌را با اطمینان می‌گویم که از بنادر اسلام قلعه و تورغندی وارد نمی‌شود”.

در شش ماه اخیر، اداره نُرم و استندرد، از ورود ۱۷ تانکر حامل پترول و ۷۲ تانکر حامل گاز مایع بی‌کیفیت به داخل هرات جلوگیری کرده است.

سرپرست این اداره می‌گوید که به خاطر این موضوع و بر اساس قانون، پیشنهاد لغو جواز فعالیت ۱۱ شرکت در این زمینه را نیز به مرکز کشور داده است.

در حال حاضر مواد نفتی و گاز مایع از طریق بندرهای تورغندی و اسلام قلعه وارد هرات می‌شود.

مقام‌های محلی اما از آمادگی‌ها برای جلوگیری از مواد سوختی بی‌کیفیت در بازارهای کشور خبر می‌دهند.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات  می‌گوید  هر اداره‌ای در صورتی‌که از موجودیت مواد سوختی بی‌کیفیت اسنادی در اختیار دارد باید در اختیار نیروهای امنیتی قرار دهد.

در صورتی‌که تاجران مواد سوختی بی‌کیفیت وارد کنند در مرحله اول پنج فیصد جریمه می‌شوند و در دفعات بعدی جوازشان باطل می‌شود.

این در حالی‌ست که بنابر آمارهای اداره‌ی نُرم و استندرد تنها در شش ماه گذشته از دَرَک پول جریمه  دست‌کم ۲٫۵ میلیون افغانی از بندر اسلام قلعه  و حدود ۲ صد هزار افغانی از بندر تورغندی به‌دست آمده است.

دسته بندی: اجتماعی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد