انتقادها نسبت به چگونگی ورود یک محموله بزرگ مواد کیمیاوی به هرات بالا گرفته است. دوشنبه‌ی هفته‌ی قبل بود که نیروهای امنیتی یک کانتینر مملو از بشکه‌های تیزاب که از آن در ساخت هروئین استفاده می‌شود را از ناحیه‌ی ۵ کشف و ضبط کردند. دیروز نیز این محموله با حضور مشاور وزارت داخله به آتش […]

انتقادها نسبت به چگونگی ورود یک محموله بزرگ مواد کیمیاوی به هرات بالا گرفته است.

دوشنبه‌ی هفته‌ی قبل بود که نیروهای امنیتی یک کانتینر مملو از بشکه‌های تیزاب که از آن در ساخت هروئین استفاده می‌شود را از ناحیه‌ی ۵ کشف و ضبط کردند.

دیروز نیز این محموله با حضور مشاور وزارت داخله به آتش کشانده شد.

حالا رئیس شورای ولایتی هرات با لحنی شدید اداره‌ی نورم و استندرد را متهم به فساد می‌کند.

او می‌گوید: “فاسدترین اداره که جلو فساد را نگرفته است، نرم و استندرد است، آقای علی‌زایی اداره نرم و استندرد را به وارد شدن محموله تیزاب از گمرک، متهم به بی‌صداقتی کرد”.

هم‌چنان آقای علی‌زایی آتش زدن این محموله را شک برانگیز دانسته و می‌گوید نباید این محموله پیش از پایان تحقیقات نابود می‌شد.

آقای علی‌زایی می‌گوید: “شک ما این است که چرا این محموله را زود آتش زدند، در حالی‌که محموله‌های مشابه از سال‌های قبل هم وجود دارد که تاحال آتش زده نشده است”.

هنوز چگونگی ورود این محموله به هرات در حاله‌ای از ابهام باقی مانده است.

دو اداره‌ی نُرم و استندرد و گمرک هرات مشغول اتهام‌زنی و انداختن بار مسئولیت به دوش یک‌دیگر هستند.

عبدالواسع خادمی سرپرست اداره نُرم و استندرد مدعی است که این محموله بعد از تشریح اداره گمرک به این اداره رسیده و در راپور تشریح این محموله، از آن به عنوان مبلایل نام برده شده است.

او می‌گوید: “در تشریح که از طرف اداره گمرک به ما رسیده است گفته شده که یک کانتینر شامل یک هزار کارتن مبلایل است، در صورتی‌که از طرف کدام اداره‌ای اجناس معرفی نشود، تست آن چند روز طول می‌کشد”.

از سویی دیگر انورشاه رحمانی رییس اداره گمرک هرات  در جواب چگونگی ورود این محموله به شهر هرات، بارِ مسئولیت را به‌دوش اداره نُرم و استندرد می‌اندازد.

او می‌گوید: “ما شاهد ورود محموله تیزاب در اسلام قلعه هرگز نبودیم و به‌نام مبلایل بعد از یک تشریح اجمالی وارد گمرک هرات شد که بعد از طی مراحل توسط اداره نُرم و استندرد از گمرک هرات خارج شده است”.

با این‌حال عبدالاحد ولی‌زاده سخنگوی پولیس هرات در تماس تلفنی با رادیو معراج می‌گوید این محموله غیرقانونی از طریق بندر اسلام قلعه و گمرک وارد هرات شده است.

اداره محلی هرات در حالی از ایجاد هیئتی جهت بررسی چگونگی ورود این محموله به شهر خبر می‌دهد که این محموله دیروز از سوی نهادهای مربوطه حریق شد.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات می‌گوید احتمال هر گونه سواستفاده وظیفوی و فساد در جهت ورود این محموله به شهر وجود دارد

مبهم ماندن مسئله ورود این محموله به شهر هرات در حالی‌ست که برخی از اعضای شورای ولایتی احتمال ورود چنین محموله‌هایی را به شهر در گذشته نیز تأیید می‌کنند. پاسخ این پرسش که چه کسی یا کسانی در وارد کردن این محموله به شهر دست داشتند، گذر زمان و نتیجه هیئت موظف جواب خواهد داد.

دسته بندی: سیاسی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد