هر چند این‌بار اول نیست که شهرداری هرات شهره شهر می‌شود و نُقل  مجلس خانه‌ها، اختلاس، فساد در پروژه‌ها و تخطی‌ها، دیری‌ست با نام شهرداری هرات اجین شده اند. ولی در تازه‌ترین مورد غلام غوث نیکبین سرپرست شهرداری هرات در طی یک کنفرانس خبری، از برداشت غیرقانونی بیست میلیون افغانی فرهاد نیایش شهردار قبلی هرات […]

هر چند این‌بار اول نیست که شهرداری هرات شهره شهر می‌شود و نُقل  مجلس خانه‌ها، اختلاس، فساد در پروژه‌ها و تخطی‌ها، دیری‌ست با نام شهرداری هرات اجین شده اند.

ولی در تازه‌ترین مورد غلام غوث نیکبین سرپرست شهرداری هرات در طی یک کنفرانس خبری، از برداشت غیرقانونی بیست میلیون افغانی فرهاد نیایش شهردار قبلی هرات از این اداره خبر می‌دهد.

آقای نیکبین ادعا می‌کند که فرهاد نیایش شهردار قبلی هرات به‌طور غیرقانونی بیست میلیون افغانی را به‌طور غیرقانونی از خزانه شهرداری هرات برداشته است.

او می‌گوید: “قبل از این‌که من به عنوان سرپرست شهرداری هرات قرار بگیرم، یک هفته قبل از آن یک چک بیست میلیون افغانی را به امضای فرهاد نیایش از حساب مصارفاتی شهرداری هرات از بانک افغان یونایتید بانک بیرون شده بود و من به عنوان سرپرست اولین اقدام من درخواست اسناد بانکی بود، وقتی با این موضوع برخوردم از بانک معلومات خواستم و بانک تأیید کرد که این مقدار پول از بانک گرفته شده است”.

هر چند به گفته آقای نیکبین پول برداشت شده دوباره از طریق دو قسط هفده میلیونی و ۳ میلیونی به خزانه شهرداری هرات برگردانده شده ولی پول برگردانده شده نمی‌تواند جایگزین بیست میلیون برداشت شده باشد.

او می‌گوید: “گرچند در دو نوبت به مقدار ۱۷ میلیون و ۳ میلیون این پول دوباره پرداخت شده است، اما واضح نیست که به کدام بخش پرداخت شده است و جای پول قبلی را گرفته نمی‌تواند”.

مقام‌ها در اداره محلی هرات نیز این مسئله را تأیید می‌کنند.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات با تأیید برداشت بیست میلیون افغانی از سوی فرهاد نیایش می‌افزاید که اداره محلی هرات هیئتی را جهت بررسی و چگونگی برداشت این مبلغ تعیین کرده است.

فرهاد نیایش شهردار قبلی هرات با رد این اتهام‌ها ادعا می‌کند که حلقات خاصی می‌خواهند او را از این طریق بدنام سازند و در غیر آن هر اسنادی که دارند تحویل دادگاه نماید تا صحت آن معلوم شود.

آقای نیایش در یک تماس تلفنی به رادیو معراج گفت؛ افراد زیادی در شهرداری هرات به جعل اسناد می پردازند.

او گفت: “این مسأله کلان سیاسی است و چند نفر در شهرداری دست به دست هم داده و اسناد را جعل می‌سازند و هیأت از سوی ریاست جمهوری در حال تحقیق است و به زودی صحت این اسناد معلوم خواهد شد”.

این همه در حالی‌ست که چندی قبل اشرف غنی رییس جمهوری کشور فرهاد نیایش را به دلیل آن‌چه شکایت‌ها و گزارش‌ها از شهرداری هرات خوانده بود، جهت پاسخ‌گویی به کابل فراخواند و وظیفه آقای نیایش را به تعلیق در آورد.

گزارشگر: محمد احمدی

دسته بندی: سیاسی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد