اداره زراعت ولایت هرات امروز توانست که بیش از ۱۳ جریب زمین غصب شده را بعد از ۴۱ سال شناسایی نماید. سریال غصب زمین از سال‌ها به این طرف ادامه دارد و همواره سر و صداهای مسئولان شماری از ادارات دولتی در خصوص زمین‌های غصب شده ادارات‌شان توسط افراد زورمند بلند بوده است. با این […]

اداره زراعت ولایت هرات امروز توانست که بیش از ۱۳ جریب زمین غصب شده را بعد از ۴۱ سال شناسایی نماید.

سریال غصب زمین از سال‌ها به این طرف ادامه دارد و همواره سر و صداهای مسئولان شماری از ادارات دولتی در خصوص زمین‌های غصب شده ادارات‌شان توسط افراد زورمند بلند بوده است.

با این وجود مسئولان اداره زراعت هرات می‌گویند که از ۴۱ سال پیش به این طرف بیش از یک‌صد جریب زمین در منطقه فرقه‌ای هفده سابق توسط افراد زورمند غصب شده است.

عبدالصبور رحمانی رئیس اداره زراعت هرات می‌گوید از میان یک‌صد جریب زمین غصب شده، امروز توانسته است با حضور هئیتی متشکل از نمایندگان دادستانی، اداره اراضی، شورای ولایتی و اداره زراعت ملکیت‌های این اداره را شناسایی کنند.

او می‌گوید: “بر اساس نقشه یکی از این زمین‌ها که ۱۳٫۷ جریب زمین که شامل قطعه ۲۲ می‌باشد و در آن تالارها و بلندمنزل‌ها ساخته شده است و مهاجران هم خیمه انداخته است و در سایر زمین‌ها هم بلند منزل‌ها ساخته شده است و مورد غصب قرار گرفته است”.

 

 

هم‌چنان مسئولان اداره زراعت ادعا می‌کنند که در منطقه فرقه‌ای هفده سابق دست‌کم ۱۰ قطعه زمین این اداره هنوز هم تحت تصرف افراد غاصب قرار دارد.

آقای رحمانی می‌افزاید که ارزش ملکیت‌های غصب شده این اداره هم اکنون به ۳۲ میلیون دالر می‌رسد.

او می‌گوید: “چون این زمین‌ها در قسمت شاهراه هرات بادغیس موقعیت دارد و از لحاظ اقتصادی حایز اهمیت می‌باشد، قیمت مجموع آن حدود ۳۲ میلیون دالر می‌باشد”.

از سوی هم مسئولان اداره اراضی ولایت هرات می‌گویند که بیشتر زمین‌های غصب شده اداره زراعت توسط افراد ساخته شده و از آن‌ها به عنوان مکان تجارتی استفاده می‌شود.

 

 

عبدالرحمن عمرانی مدیر سروی اداره اراضی هرات می‌گوید بررسی‌ها نشان می‌دهد که این زمین‌ها قبلاً جزء جنگلات هرات بودند.

او می‌گوید: “ساحه‌ای هفده فرقه سابق یا چمن رباط-غوریان و اسناد سروی آن از سال ۱۳۵۵ ترتیب شده که اکنون موجود است و قطعات چمنی که مربوط اداره زراعت هرات بود، یک ساحه آن غصب شده و بلند منزل‌ها ساخته شده است”.

حالا اعضای شورای ولایتی هرات از ایجاد کمیته بررسی و شناسایی زمین‌های غصب شده ادارات دولتی خبر می‌دهند.

عبدالرحیم صالحی عضو شورای ولایتی هرات که خود عضویت این کمیته را دارد می‌گوید که به تمام ادارات دولتی ابلاغ شده تا سند‌های زمین‌های غصب شده ادارات خود را به دسترس این کمیته قرار دهند تا مورد بررسی قرار گیرد.

او می‌گوید: “مدت دو ماه میشه که این کمیته به فعالیت آغاز کرده است و با هدایت مقام ولایت ما به تمام ادارات ابلاغ کردیم که از هر اداره که زمین غصب شده است، باید این کمیته را در جریان بگذارد تا همراه با تیم تخنیکی آن را بررسی نماید”.

این در حالی‌ست که مسئولان اداره زراعت می‌گویند هم اکنون قسمت‌هایی از جنگلات و علفچرهای این اداره در ولسوالی‌های مختلف از سوی افراد زورمند غصب شده است.

دسته بندی: سیاسی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد