امروز داکتران و کارمندان شفاخانه‌های دولتی در هرات در اعتراض به نا امنی‌هایی که وظایف آن‌ها را مختل کرده است دست به اعتراض زدند. معترضان می‌گویند شمار زیادی از شفاخانه­‌های دولتی امنیت ندارند و این امر آنان را سخت نگران ساخته است. ماجرا از آن‌جا آغاز شد که  عصر پنجشنبه گذشته افراد ناشناس به شفاخانه […]

امروز داکتران و کارمندان شفاخانه‌های دولتی در هرات در اعتراض به نا امنی‌هایی که وظایف آن‌ها را مختل کرده است دست به اعتراض زدند.

معترضان می‌گویند شمار زیادی از شفاخانه­‌های دولتی امنیت ندارند و این امر آنان را سخت نگران ساخته است.

ماجرا از آن‌جا آغاز شد که  عصر پنجشنبه گذشته افراد ناشناس به شفاخانه کودکان هرات در منطقه شیدایی حمله کردند که درنتیجه این حمله یکی از نگهبانان کشته و دیگری زخمی شد.

این حمله آغازی شد برای بیم داکتران از تهدیدهای امنیتی، تا جایی‌که  امروز شماری از داکتران شفاخانه کودکان، نسایی ولادی، شفاخانه چشم و شفاخانه حوزوی هرات نیز دست به اعتراض زدند.

این افراد می‌گویند که شفاخانه های دولتی از امنیت کامل بر خودار نبوده و نگران جان خود و مریضان هستند.

آنان می‌گویند: “از چند سال بدینسو که شفاخانه اطفال به دور از شهر منتقل شد، پرسونل شفاخانه و تمام داکتران نگران امنیت این مرکز بودند و چندین‌بار تهدیدهای امنیتی صورت گرفت”.

از سوی‌هم شماری از مریض‌داران شفاخانه کودکان هرات شکایت از عدم رسیدگی داکتران نسبت به مریضان شان دارند.

آنان می‌گویند که از چند روز به این طرف هیچ توجهی  در زمینه تداوی مریضان شان صورت نگرفته است.

آنان می‌گویند: “داکتران از مریضان درست بازید کرده نمی‌توانند و می‌گویند امنیت نیست و برخی داکتران به ساحات دور از شهر همانند شیدایی، بخاطر ناامنی نمی‌آیند”.

با این‌حال مسئولان شفاخانه‌های دولتی هرات می‌گویند که امروز با سرپرست مقام ولایت هرات نشستی را انجام داده اند.

محمد رفیق شیرزی سخنگوی شفاخانه حوزوی هرات می‌گوید که آنان وعده‌هایی را از سوی مسئولان محلی هرات نسبت به ایجاد پسته‌های امنیتی در تمام نقاط آسیب پذیر شفاخانه‌های دولتی هرات نیز گرفته اند.

با این وجود مسئولان محلی هرات می‌گویند که حمله کنندگان شفاخانه کودکان هرات مورد شناسایی قرار گرفتند و به زودی دستگیرمی‌شوند.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات می‌گوید محمد جمعه عدیل سرپرست ولایت هرات به داکتران وعده هم‌‍کاری داده است.

شفاخانه‌ی کودکان هرات در چهارده کیلومتری شرق شهر و در منطقه‌ی شیدایی واقع شده است.

فاصله‌ی زیاد آن با مرکز شهر باعث شده تا هر ازگاهی داکتران، کارمندان و حتا نیروهای امنیتی محافظ آن با مشکلات امنیتی روبرو شوند.

دسته بندی: سیاسی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد