کودکان و جوانان زیادی برای سرگرمی و بازی‌های کامپیوتری، غافل از این‌که چه پیامدهای منفی در انتظارشان است، به گیم‌نت‌ها مراجعه می‌کنند. گیم‌نت‌ها این روزها به یکی از مراکز اصلی خوش‌گذرانی کودکان و نوجوانان تبدیل شده اند. شمار زیادی از کودکان و نوجوانان به هدف بازی‌های کامپیوتری ساعت‌ها زمان را در گیم‌نت‌ها سپری می‌کنند. حتی […]

کودکان و جوانان زیادی برای سرگرمی و بازی‌های کامپیوتری، غافل از این‌که چه پیامدهای منفی در انتظارشان است، به گیم‌نت‌ها مراجعه می‌کنند.

گیم‌نت‌ها این روزها به یکی از مراکز اصلی خوش‌گذرانی کودکان و نوجوانان تبدیل شده اند.

شمار زیادی از کودکان و نوجوانان به هدف بازی‌های کامپیوتری ساعت‌ها زمان را در گیم‌نت‌ها سپری می‌کنند.

حتی شماری از این افراد ساعات رفتن به مکتب را هم فدای بازی‌های کامپیوتری می‌کنند.

این جوانان می‌گویند: “ما روزانه حداقل سه یا یا چهار ساعت مصروف بازی در گیم‌نت می‌باشیم و حتی با سایر افراد شرطی بازی می‌نماییم”.

در هر کوچه و خیابان هرات شما به راحتی می‌توانید دکان‌های گیم‌نت یا بازی‌های کامپیوتری را بیابید.

هر ساعت بازی کامپیوتری در گیم‌نت‌ها، به‌صورت معمول ۳۰ افغانی خرج دارد.

سهراب صاحب یکی از گیم‌نت‌ها در هرات می‌گوید روزانه دست‌کم ۲۰ کودک و نوجوان به هدف انجام بازی‌های کامپیوتری به مغازه‌اش می‌آیند.

استفاده از اوقات فراغت کار ناپسندی نیست، اما آن‌چه که آگاهان امور را نگران می‌کند ترویج خشونت در جامعه و هدر رفتن وقت است.

از دید جامعه‌شناسان، استفاده‌ی بیش از حد از بازی‌های کامپیوتری می‌تواند خشونت را در جامعه ترویج دهد.

علی احمد کاوه جامعه‌شناس می‌گوید بازی‌های کامپیوتری پیامدهای منفی را در پی دارد و خانواده‌ها باید بیش از پیش محتاط باشند.

او می‌گوید: “بیشتر این بازی‌ها حاوی تعقیب و گریز و خشونت می‌باشد، وقتی جوانان اوقات فراغت خویش را با این بازی‌ها سپری می‌نمایند؛ در حقیقت خشونت برای‌شان عادی می‌شود و خانواده باید بر علاوه جنبه تفریحی، جنبه آموزشی شان را هم مدنظر داشته باشند”.

به‌باور آگاهان باید بازی‌های کامپیوتری که برای کودکان در نظر گرفته می‌شود با دقت انتخاب شوند.

علی‌رغم همه‌ی این پیامدها، این روزها کودکان با استفاده از مبایل نیز به‌بازی‌های کامپیوتری مشغول‌ اند و این امر نیز می‌تواند پیامدهای جسمی چون ضعیف شدن چشم را در پی داشته باشد.

دسته بندی: اجتماعی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد