به‌‍نظر می‌رسد خشم معترضان نسبت به‌تفاوت قبض‌های صرفیه‌ی برق در هرات، روز به روز در حال شدت گرفتن است. این‌را می‌شود از شعارها و تجمع امروز شماری از مردم در مقابل ساختمان ولایت به‌خوبی فهمید. اعتراضی که تقریبا از همه‌ی اقشار در آن شرکت داشتند. امروز صد‌ها تن از شهروندان هرات به‌خاطر مشکلات موجود برق، […]

به‌‍نظر می‌رسد خشم معترضان نسبت به‌تفاوت قبض‌های صرفیه‌ی برق در هرات، روز به روز در حال شدت گرفتن است.

این‌را می‌شود از شعارها و تجمع امروز شماری از مردم در مقابل ساختمان ولایت به‌خوبی فهمید. اعتراضی که تقریبا از همه‌ی اقشار در آن شرکت داشتند.

امروز صد‌ها تن از شهروندان هرات به‌خاطر مشکلات موجود برق، مقابل ساختمان ولایت دست به‌اعتراض زدند و خواستار حل مشکل موجود شدند.

تظاهرکنندگان به دولت هشدار می‌دهند که اگر به‌خواسته‌های آنان رسیدگی نشود، دست به تجمعات گسترده‌تری خواهند زد.

در میان افراد معترض، شماری از نمایندگان مردم هرات در پارلمان هم دیده می‌شوند.

غلام فاروق مجروح  می‌گوید که اگر بررسی‌های هئیت تخنیکی برشنا قناعت مردم را حاصل نکند، نمایندگان مردم نیز برای رفع این مشکل اقدام خواهند کرد.

او می‌گوید “اگر نتیجه این هیئت قناعت مردم را حاصل نکرد، یک هیئت پارلمانی می‌آییم تا نتیجه‌ی حاصل شود که خیر مردم در آن نهفته شده باشد”.

اما آن روی سکه‌ی اعتراض امروز.

به گفته‌ی معترضان، طبق فراخوان دیروز، قرار بود تظاهرات امروز تنها بر علیه بی‌داد شرکت برشنا در هرات باشد.

اما ظاهراً گروه‌ها و دست‌های پیدا و پنهان، مسیر دیگری را برای آن طراحی کرده بودند. حتی تا مرز شعار علیه والی هرات.

بخشی از تظاهرکنندگان امروز بیشتر از این‌که نسبت به قبض‌های برق معترض باشند، علیه محمد آصف رحیمی شعار می‌دادند.

شعاری که برای برخی دیگر از اعتراض‌کنندگان تعجب آور بود.

به گفته‌‎ی برخی از معترضان، از آنان خواسته شده بود که برای دادخواهی افزایش قبض‌های برق، در تظاهرات امروز اشتراک کنند، اما قضیه برعکس در آمده است و از آنان خواسته شده تا بر ضد والی هرات شعار بدهند.

حالا با راه اندازی تظاهرات امروز همراه با حاشیه‌های آن، مسئولان محلی هرات بخاطر مشکلات موجود برق و بی‌کفایت خواندن والی هرات ازسوی مردم واکنش نشان دادند.

محمد نعیم بهیر سرپرست ولایت هرات در این باره می‌گوید: “تظاهرات و خواسته‌های مردم در مورد برق، برحق است و ما این موضوع را بررسی می‌نماییم، او والی هرات را والی قانونی و برای عموم مردم هرات خواند، اما او کسانی‌ را که علیه والی شعار می‌دادند، فاسد و سودجو خواند”.

معلوم نیست گره ‌کور اختلاف‌ها میان مسئولان بلندپایه دولتی، در کنار نارضایتی‌های شدید مردم، چگونه و به‌دست کی باز خواهد شد.

اما آنچه مردم را روز به روز نا امیدتر کرده است، بی‌تفاوتی‌های مسئولان برای خدمات‌رسانی و تلاش‌های شدید آن‌ها برای حذف حریفان از قدرت است.

دسته بندی: سیاسی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد