ده‌ها تن از شهروندان هرات به‌دلیل بلند بودن صرفیه‌های برق، امروز جلوی درب ریاست برشنای این ولایت، دست به اعتراض زدند. مردان، زنان و حتی کودکانی که قبض‌های برق را با رقم‌های سرسام‌آوری به‌دست داشتند، با بستن جاده به‌روی ترافیک، خواستار رسیدگی هر چه زودتر به این مسئله شدند. پیرزن عصا به‌دست، مرد معیوب و […]

ده‌ها تن از شهروندان هرات به‌دلیل بلند بودن صرفیه‌های برق، امروز جلوی درب ریاست برشنای این ولایت، دست به اعتراض زدند.

مردان، زنان و حتی کودکانی که قبض‌های برق را با رقم‌های سرسام‌آوری به‌دست داشتند، با بستن جاده به‌روی ترافیک، خواستار رسیدگی هر چه زودتر به این مسئله شدند.

پیرزن عصا به‌دست، مرد معیوب و حتی سربازی‌که با یونیفورم سربازی جلوی درب ریاست برشنا صدای خود را بلند کردند، همه و همه از افزایش مبلغ صرفیه‌‎های برق شکایت داشتند.

برخی از آنان می‌گویند: “ما ده الی دوازده هزار معاش داریم، قبض‌ برق ما مبلغ ۳۵۰۰۰ افغانی آمده است، ما هیچ چه مصرف نکردیم، اما این قیمت گزاف را پرداخت کرده نمی‌توانیم”.

شهروندان معترض با صدای خشمگین و پردرد، که گویا از سینه‌های شان بر می‌آید، ریاست برشنا را به فساد متهم کرده و می‌گویند دیگر تحمل و توان بی‌عدالتی‌ها را ندارند.

این اعتراض‌ها در حالی‌ست که هیئت ۵ نفره‌یی از مرکز به‌منظور بررسی چگونگی این مسئله به هرات آمده اند.

خالد ستانکزی فردی که این هیئت را رهبری می‌کند، از آغاز تحقیقات و بررسی‌ها در مورد این مسئله حرف می‌زند.

به‌ گفته آقای ستانکزی، آنان کپی قبض‌های برق را از نزد مردم جمع آوری کردند تا دربارۀ چگونگی این مسئله بیشتر تحقیق کنند.

ولی معترضان می‌گویند آنان دیگر به هیچ هیئتی باور ندارند و مقام‌های حکومتی باید هر چه زودتر به آن‌ها جواب قانع کننده‌یی ارایه کنند.

اعتراضی‌که به دلیل عدم قانع شدن معترضان به خشونت گرایید و منجر به پرتاب سنگ و شکستن شیشه‌های اداره برق شد.

هر چند این‌بار نخست نیست که مردم از بلند بودن صرفیه‌های برق شکایت دارند، ولی انگار این‌بار  مردم عزم‌شان را برای عدم پرداخت پول برق جزم کرده اند.

حبیب‌الرحمن پدرام عضو شورای ولایتی هرات می‌گوید، مردم تا معلوم شدن نتیجه نهایی تحقیقات، نباید پول برق‌شان را پرداخت کنند.

خواستیم در این مورد صحبت‌های وحید کامرانی رئیس برشنای برق هرات را نیز با خود داشته باشیم، ولی آقای کامرانی حاضر به صحبت نشدند.

این‌بار نخست نیست که مردم هرات به دلیل بلند بودن صرفیه‌های برق شکایت می‌کنند، به گفته شهروندان هرات حکومت مرکزی نسبت به هرات از عدالت کار نمی‌گیرد.

 

 

دسته بندی: سیاسی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد