آزمون کانکور هرات امروز با اشتراک بیش از ۱۳ هزار داوطلب آغاز شد، هرچند آزمون کانکور هرات در گذشته‌ اعتراض‌هایی را مبنی بر تقلب‌های گسترده به‌همراه داشته است. اما مسئولان این دور می‌گویند تلاش کرده‌اند تا مانع تکرار این مشکلات شوند. حالا مسئولان برگزاری آزمون کانکور می‌گویند که امسال با راه اندازی سیستم بایومتریک از […]

آزمون کانکور هرات امروز با اشتراک بیش از ۱۳ هزار داوطلب آغاز شد، هرچند آزمون کانکور هرات در گذشته‌ اعتراض‌هایی را مبنی بر تقلب‌های گسترده به‌همراه داشته است.

اما مسئولان این دور می‌گویند تلاش کرده‌اند تا مانع تکرار این مشکلات شوند.

حالا مسئولان برگزاری آزمون کانکور می‌گویند که امسال با راه اندازی سیستم بایومتریک از تمام مشکلات و تقلبات گذشته جلوگیری خواهد شد.

احمد جاوید رسولی رئیس عمومی اخذ امتحانات کانکور وزارت تحصیلات عالی می‌گوید که ۱۳۴۶۲ متقاضی کانکور در این آزمون اشتراک کرده اند.

از این میان ۷۴۲۲ تن دختران  و ۶۰۴۰ تن دیگر را پسران تشکیل می‌دهد.

اما نگرانی از ظرفیت اندکِ پذیرش در دانشگاه هرات، سال به سال بیشتر می‌شود.

اعتراض اشتراک کنندگان این است که دانشگاه هرات حتی ظرفیت پذیرش نصفِ از داوطلبان هر سال را ندارد.

امسال هم عبدالله فایز رئیس دانشگاه هرات می‌گوید با ایجاد دیپارتمنت‌های جدید، آنان ظرفیت جذب ۴۶۲۵ دانشجو را دارند.

او می‌گوید: “در سال گذشته دانشگاه هرات ظرفیت پذیرش ۲۵۰۰ نفر را داشتیم و امسال با ایجاد دانشکده‌های زیادتر، دانشگاه هرات دو برابر نسبت به سال گذشته جذب می‌کند”.

آزمون کانکور امسال هرات  با حضور هیئت بلندپایه‌ی وزارت تحصیلات‌ عالی و استادان دانشگاه‌های کابل و هرات برگزار شد.

هم‌چنان مسئولان دانشگاه هرات خبر از توقفِ تغیر و تبدیلی‌های دانشجویان در سیستم جدید وزارت تحصیلات عالی خبر می‌دهند.

با این‌حال محمد آصف رحیمی والی هرات هم از شفاف‌‍بودن این پروسه سخن می‌زند و می‌گوید که با راه‌اندازی سیستم بایومتریک، از تمام تقلبات رایج، جلوگیری خواهد شد.

اما متقاضیان این آزمون از اشتراک در این پروسه خوشحال به‌نظر می‌رسند و امیدوارند که با راه اندازی سیستم جدید، دیگر شاهد تقلب‌های گسترده نباشند.

آنان می‌گویند: “برگزاری کانکور امسال نسبت‌ به‌سال‌های قبل، بخاطر سیستم بایومتریک، خیلی شفاف و بدون هیچ نوع تقلب، برگزار شد و امیدواریم که همه‌ساله همینطور شفاف برگزار شود”.

سال‌های قبل آزمون کانکور درولایت هرات در ماه‌های اخیر سال برگزار می‌شد، اما امسال بر اساس زمان‌بندی وزارت تحصیلات عالی کشور، این آزمون در ماه جوزا راه اندازی شده است.

با این‌حال مسئولان وزارت تحصیلات عالی می‌گویند که نتیجه این آزمون قرار است در ماه اسد امسال اعلام شود.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد