مسئولان دانشگاه هرات از بانکی‌شدن سیستم پرداخت بدل‌اعاشه دانشجویان ولایات، در این دانشگاه خبر می‌دهند. گر چند آمار دقیق از تعداد دانشجویانی که در دانشگاه هرات شامل بدل اعاشه می‌شود، وجود ندارد و به‌گفته‌ی آمر ارتباطات آگهی عامه دانشگاه هرات، ۹۹۶ تن به استثنای دختران و بخش اناث ‌می‌باشند. به‌صورت میانگین پولی که دولت ماهانه […]

مسئولان دانشگاه هرات از بانکی‌شدن سیستم پرداخت بدل‌اعاشه دانشجویان ولایات، در این دانشگاه خبر می‌دهند.

گر چند آمار دقیق از تعداد دانشجویانی که در دانشگاه هرات شامل بدل اعاشه می‌شود، وجود ندارد و به‌گفته‌ی آمر ارتباطات آگهی عامه دانشگاه هرات، ۹۹۶ تن به استثنای دختران و بخش اناث ‌می‌باشند.

به‌صورت میانگین پولی که دولت ماهانه به این دانشجویان پرداخت می‌کند، بیش از یک و نیم میلیون افغانی می‌رسد.

بصیر احمد دانشیار، آمر ارتباطات و آگهی عامه دانشگاه هرات می‌گوید، برای ایجاد سهولت بیشتر دانشجویان، عدم ضیاع وقت و شفافیت بیشتر، پرداخت این پول‌را بانکی ساخته است.

او می‌گوید: “هیأت رهبری بخاطر شفاقیت و حکومت‌داری خوب، پیش‌نهاد ما را در راستای بانکی شدن بدل‌اعاشه، پذیرفتن و از این به بعد، عموم دانجشویان می‌توانند پول‌‌های خویش را از عزیزی بانک اخذ نمایند”.

این در حالی‌است که شماری از دانشجویان ولایات از عدم شفافیت پرداخت بدل‌اعاشه شان از سوی دانشگاه هرات شکایت دارند.

آنان می‌گویند علاوه بر این‌که بدل‌‌اعاشه شان بعد از ماه‌ها تأخیر پرداخت می‌شود، از مقدار آن نیز کاسته می‌شود.

اما دانشجویان بانکی شدن سیستم پرداخت بدل‌اعاشه شان را به‌فال نیک گرفته و امیدوارند که با این روند از فساد و تأخیر پرداخت پول‌شان جلوگیری شود.

این دانشجویان می‌گویند: “ما بدل‌اعاشه خویش را هر ماه با تأخیر می‎گرفتیم، علاوه بر آن از مقدارشان هم کاسته می‌شد، بانکی شدن بدل‌اعاشه تاجایی‌ باعث شفافیت می‌شود”.

در همین‌حال، بصیر احمد دانشیار، آمر ارتباطات و آگهی عامه دانشگاه هرات، با رد گفته‌های دانشجویان می‌گوید، تااکنون هیچ شکایتی در این‌راستا از سوی دانشجویان دریافت نکردند.

به‌گفته‌ی او اگر دانشجویان در این‌راستا شکایتی درج کنند، حتماً به آن رسیدگی خواهد شد.

او می‌گوید: “تاکنون در این مورد هیج شکایت را دریافت نکرده‌ایم، اگر شکایت شود، ما به آن رسیدگی می‌کنیم و از راه‌های گوناگون از طریق وبسایت، صفحه فیسبوک و…. می‎‌توانند شکایت شان را درج نمایند”.

دانشگاه هرات میزبان ۱۱۳۷۷ دانشجو است که تعداد زیاد آنان از سایر ولایات می‌باشند.

 

دسته بندی: سیاسی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد