سرعت و شتاب بیش از حد موتورسایکل‌ها در خیابان‌های هرات، امری است که همه‌روزه شهروندان این ولایت شاهد آن هستند. این موضوع به‌ذات خود نگران‎کننده است اما موضوعی که سبب تشدید نگرانی شهروندان می‎شود، سن و سال کم و ناآگاهی رانندگان موتور‌سایکل در خیابان‌ها است. شهروندان می‎گویند: “وقتی به شفاخانه برویم، متوجه می‎شویم که تعداد […]

سرعت و شتاب بیش از حد موتورسایکل‌ها در خیابان‌های هرات، امری است که همه‌روزه شهروندان این ولایت شاهد آن هستند.

این موضوع به‌ذات خود نگران‎کننده است اما موضوعی که سبب تشدید نگرانی شهروندان می‎شود، سن و سال کم و ناآگاهی رانندگان موتور‌سایکل در خیابان‌ها است.

شهروندان می‎گویند: “وقتی به شفاخانه برویم، متوجه می‎شویم که تعداد زیادی از جوانان در اثر بی‎احتیاطی موتورسایکل سواری، به شفاخانه منتقل شده‎اند که این امر مایه‎ای نگرانی می‎باشد”.

برای شهری ۳ میلیونی، موجودیت ۱۱۷ هزار موتورسایکل شاید اندک باشد. اما عامل پنجاه درصد رویدادهای ترافیکی هرات، ناشی از سرعت زیاد و بی‎احتیاطی موتور سواران است.

مسئولان شفاخانه‎ی حوزوی هرات می‌گویند روزانه ۳۰ مجروح ناشی از رویدادهای ترافیکی به این شفاخانه منتقل می‌شوند که بیش از ۱۵ تن شان ناشی از تصادف موتورسایکل‌ها است.

استفاده از کلاه ایمنی و توجه به قوانین ترافیکی از عواملی‌اند که می‌توانند منجر به‌کاهش تلفات رویدادهای ترافیکی شوند.

با این وجود گویا هنوز مدیریت ترافیک هرات برنامه‌ای برای قانون‌مند ساختن موتورسایکل سواران روی دست ندارد.

غلام‌ دستگیر همایون مدیر ترافیک هرات می‌گوید از مجموع ۱۱۷ هزار موتورسایکل، تنها نزدیک به ۶۷ هزار موترسایکل مراحل قانونی خود را طی کرده‌اند.

او می‎گوید شاید حدود ۵۰ هزار موتورسایکل دیگر هم به‎صورت غیرقانونی و بدون سپری کردن مراحل قانونی شان، در شهر وجود داشته باشد و بیشتر حادثات ترافیکی ناشی از تصادفات موتورسایکل می‎باشد.

کم‎عرض بودن برخی خیابان‎ها و شلوغی بیش از حد نیز از عوامل افزایش حوادث ترافیکی است.

گفتنی‌است که در خیابان‌های هرات، دست‎کم ۴۰۰ هزار وسایط نقلیه مختلف‌النوع تردد دارند.

نسخه صوتی گزارش را در ذیل شنوا باشید

دسته بندی: اجتماعی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد