کتابخانه و مرکز فرهنگی – ادبی روان‌شاد سیدانور صدیقی، امروز از سوی فرهنگ‌سرای بزرگ استاد بهره، در لیسه انقلاب اسلامی ولایت هرات گشایش یافت. این کتابخانه با هزینه سه میلیون افغانی و به مساحت دوصد متر مربع در یک طبقه به شکل مدرن ساخته شده که هزینه‌ی آن از سوی شخصی علم‌دوست بنام “دوکتور سید […]

کتابخانه و مرکز فرهنگی – ادبی روان‌شاد سیدانور صدیقی، امروز از سوی فرهنگ‌سرای بزرگ استاد بهره، در لیسه انقلاب اسلامی ولایت هرات گشایش یافت.

این کتابخانه با هزینه سه میلیون افغانی و به مساحت دوصد متر مربع در یک طبقه به شکل مدرن ساخته شده که هزینه‌ی آن از سوی شخصی علم‌دوست بنام “دوکتور سید اکبر بریالی” تمویل شده است.

در محفلی که به همین مناسبت برپا شده بود، ولی شاه بهره، رییس عمومی فرهنگسرای بزرگ استاد بهره، ترویج فرهنگ کتابخوانیِ میان دانش‌آموزان، تاسیس انجمن ادبی معارف هرات، تدویر محافل شعرخوانی، تدویر نمایشگاه‌های هنری، تدویر کارگاه‌های آموزش خوشنویسی، میناتوری و زبان‌های مختلف، مسابقات کتاب‌خوانی و پژوهش‌های اکادمیک را در حوزه‌های مختلف از برنامه‌های کاری این کتابخانه و مرکز فرهنگی ادبی دانست.

همزمان محترم شیخ اسلام جار، والی هرات طی صحبتی از ابتکارات این فرهنگسرا ابراز تشکر و امتنان کرده و تلاش در راستای علم، فرهنگ و عرفان را وظیفۀ همگانی خوانده است.

تاسیس صندوق معارف و جذب کمک‌های نقدی و غذایی برای معلمان، چاپ آثار استادان، تاسیس سه کتابخانه و مرکز فرهنگی ادبی از جمله فعالیت‌هایی است که تاکنون از سوی فرهنگسرای بزرگ استاد بهره انجام شده است.

دسته بندی: خبرها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد