درحالی که تنش در مرزهای اوکراین به دلیل صف آرایی نیروهای روسیه ادامه دارد، وزارت دفاع آمریکا می گوید که روسیه همچنان به استقرار بیشتر نیروهای نظامی در مرز خود با اوکراین ادامه می دهد. جان کربی سخنگوی پنتاگون روز چهارشنبه گفت که آمریکا در ۲۴ ساعت گذشته “شاهد انتقال توانایی های بیشتر نظامی از […]

درحالی که تنش در مرزهای اوکراین به دلیل صف آرایی نیروهای روسیه ادامه دارد، وزارت دفاع آمریکا می گوید که روسیه همچنان به استقرار بیشتر نیروهای نظامی در مرز خود با اوکراین ادامه می دهد.

جان کربی سخنگوی پنتاگون روز چهارشنبه گفت که آمریکا در ۲۴ ساعت گذشته “شاهد انتقال توانایی های بیشتر نظامی از سایر نقاط به مرز روسیه با اوکراین بوده است.”

به گفته او گردان های تاکتیکی بیشتری هم اکنون درحال حرکت به سوی مرز هستند.

او همچنین اشاره کرد که تعداد سربازان روس در بلاروس هم در حال افزایش است اما از اظهار نظر مورد شمار دقیق آنها خودداری کرد.

آقای کربی گفت که روسیه با این اقدامات درحال ایجاد بی ثباتی بیشتر در منطقه است درحالی که می تواند با کاهش نیروها از تنش ها بکاهد.

سفیر روسیه در اتحادیه اروپا پیشتر گفت که هنوز فرصت برای حل بحران اوکراین از طریق دیپلماسی وجود دارد.

ولادیمیر چیژف گفت که اگر اوکراین بی‌طرفی خود را حفظ کند، ممکن است روسیه هم واکنشی مثبت نشان دهد. این اشاره ای به مخالفت روسیه با پیوستن اوکراین به پیمان نظامی ناتو است.

روسیه حدود ۱۰۰ هزار نیروی نظامی خود را در نزدیکی مرزهای اوکراین مستقر کرده اما می‌گوید برنامه‌ای برای حمله به این کشور ندارد.

دسته بندی: خبرها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد