همزمان با هشدارهای جدید ایالات متحده در مورد خطر حمله قریب الوقوع روسیه به اوکراین، آمریکا سه هزار نیروی دیگر به لهستان می‌فرستد. اعزام این نیروها شمار نیروهای اعزامی آمریکا به شرق اروپا در هفته‌های اخیر را به شش هزار نیرو می‌رساند. کاخ سفید هشدار داده روسیه هر آن ممکن است به اوکراین حمله کند […]

همزمان با هشدارهای جدید ایالات متحده در مورد خطر حمله قریب الوقوع روسیه به اوکراین، آمریکا سه هزار نیروی دیگر به لهستان می‌فرستد.

اعزام این نیروها شمار نیروهای اعزامی آمریکا به شرق اروپا در هفته‌های اخیر را به شش هزار نیرو می‌رساند.

کاخ سفید هشدار داده روسیه هر آن ممکن است به اوکراین حمله کند و از شهروندانش خواسته تا در ۴۸ ساعت آینده اوکراین را ترک کنند.

چند کشور دیگر از جمله بریتانیا، استرالیا، کانادا و کره جنوبی نیز از شهروندانشان خواسته‌اند فورا خاک اوکراین را ترک کنند.

شماری از کشورها هم دیپلمات‌های خود را خارج کرده‌اند.

در این میان تلاش‌های دیپلماتیک برای حل بحران ادامه دارد.

قرار است جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه امروز با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه گفت‌و‌گو کنند. آقای مکرون تازه از سفر به مسکو برگشته است.

روسیه برای کاستن از تنش‌ها خواسته‌هایی را مطرح کرده که از جمله آن می‌توان به عدم پیوستن اوکراین به ناتو و گسترش نیافتن این پیمان دفاعی غربی به شرق اروپا اشاره کرد.

 کشورهای غربی با خواسته‌های روسیه موافقت نکرده‌اند.

روسیه در ماه‌های اخیر هزاران نیرو در مناطق هم مرز با اوکراین مستقر کرده که این به نگرانی‌ها از حمله احتمالی به اوکراین دامن زده است.

دسته بندی: خبرها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد