کشت کوکنار و برداشت مواد مخدر همچنان در ولایت هرات ادامه دارد. پلیس مبارزه با مواد مخدر می‌گوید که در حال حاضر در ۹ ولسوالی هرات از جمله ۵ ولسوالی تازه تاسیس شنیدند، کشت مواد مخدر صورت می‌گیرد. نظام الدین بهاوی، فرمانده پلیس مبارزه با مواد مخدر هرات می گوید که دستکم ۵۰۰ هزار هکتار […]

کشت کوکنار و برداشت مواد مخدر همچنان در ولایت هرات ادامه دارد.

پلیس مبارزه با مواد مخدر می‌گوید که در حال حاضر در ۹ ولسوالی هرات از جمله ۵ ولسوالی تازه تاسیس شنیدند، کشت مواد مخدر صورت می‌گیرد.

نظام الدین بهاوی، فرمانده پلیس مبارزه با مواد مخدر هرات می گوید که دستکم ۵۰۰ هزار هکتار زمین در این مناطق تحت کشت مواد مخدر قرار دارد.

او گفت:” در ۹ ولسوالی مواد مخدر کشت می شود و ما پلان های بخاطر محومزارع ککنار داریم و به زودی عملی میکنیم و در ولسوالی های که کشت می شود، زیرکوه ، شیندند، رباط سنگی، اوبه و چند ولسوالی دیگر است”.

پلیس مبارزه با مواد مخدر هرات می گوید در مناطقی که کشت مواد مخدر صورت میگیرد تحت کنترول مخالفان مسلح دولت هست.

توریالی طاهری، معاون شورای ولایتی هرات می گوید که نسبت به گذشته، راه اندازی عملیات ها برای از بین بردن کشت زار های مواد مخدر کمتر به چشم می خورد.

او گفت:” طی سالهای قبل و در جیان برداشت و کشت مواد مخدر پلیس عملیات های گسترده ی داشت و کشت و زار ها از بین می برد و مدت حدود ۵ سال می شود که در هیچ ولسوالی و قریه های که تحت تسلط طالبان است نیروهای امنیتی نتوانسته که عملیات انجام دهد و کشت و زار ها از بین ببرد”.

این در حالیست که طی سالهای قبل و بعد از جایگزین شدن زعفران، کشت مواد مخدر در هرات کاهش یافته بود اما حال از ۱۹ ولسوالی در ۹ ولسوالی کشت می شود.

پلیس مبارزه با مواد مخدر هرات می گوید که پلان هایی برای از بین بردن و محو مواد مخدر روی دست دارند.

براساس ارزیابی مشترک اداره ملی احصائیه و معلومات (مرکز آمار) و دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل، مناطق زیر کشت کوکنار در افغانستان ۳۷ درصد نسبت به سال قبل افزایش یافته و میزان تولید تریاک نیز به ۶۳۰۰ تن رسیده است.

این ارزیابی نشان می‌دهد که در سال ۱۳۹۹ حدود ۲۲۴ هزار هکتار زمین زیر کشت کوکنار بوده که در سال گذشته ۱۶۳هزار هکتار زیر کشت بوده و امسال ۳۷ درصد افزایش یافته است.

ویراستار: محمد احمدی

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد