از سوم می (روز جهانی آزادی مطبوعات) با حضور خبرنگاران و پیش‌کسوتان فعالیت‌های رسانه‌یی در هرات گرامی‌داشت شد. شماری از خبرنگاران، همزمان با این روز از محدودیت‌ها و چالش‌های پیش روی آزادی بیان در آستانه گفت‌وگوهای صلح دل‌نگران هستند. آریا رووفیان، مسوول اداره اطلاعات و فرهنگ هرات می‌گوید با وجود تمام فشارها، رسانه‌های هرات هیچ‌گونه […]

از سوم می (روز جهانی آزادی مطبوعات) با حضور خبرنگاران و پیش‌کسوتان فعالیت‌های رسانه‌یی در هرات گرامی‌داشت شد.

شماری از خبرنگاران، همزمان با این روز از محدودیت‌ها و چالش‌های پیش روی آزادی بیان در آستانه گفت‌وگوهای صلح دل‌نگران هستند.

آریا رووفیان، مسوول اداره اطلاعات و فرهنگ هرات می‌گوید با وجود تمام فشارها، رسانه‌های هرات هیچ‌گونه عقب‌گردی نداشته‌اند و همچنان حرکت رو به جلو دارند.

سوم می روز جهانی آزادی مطبوعات در سال ۱۹۹۳ از سوی ملل متحد برای افزایش آگاهی‌ها از اهمیت آزادی بیان و ارج‌گذاری به این حق اساسی انسانها مسمی شد.

سعید حقیقی، از روزنامه نگاران پیشکسوت افغانستان بر این باور است که در ۲۰ سال گذشته فصل نوینی از فعالیت رسانه ای در کشور پدید آمده است.

در حالی آزادی بیان و فعالیت رسانه‌ها از بزرگترین دست‌آوردها و افتخارات یاد میشود که افغانستان از خطرناکترین کشورهای جهان برای کار روزنامه‌نگاری است.

عبدالغنی نیک سیر، محقق و پژوهشگر از بسته شدن دریچه آزادی بیان در آستانه مذاکرات صلح و تحولات پس از آن دل‌نگران است.

۲۰ رادیو، ۱۹ تلویزیون و ۲ روزنامه هم اکنون در هرات فعالیت دارند.

تهدیدهای امنیتی بزرگترین چالش بیرونی و مشکلات مالی و نبود مصوونیت شغلی از بزرگترین مشکلات درون‌سازمانی رسانه‌ها به شمار می‌روند.

ویراستار: محمد احمدی

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد