اتحادیه خدمات دوایی زون غرب در اعتراض به آن چه طرح اداره امور ریاست جمهوری مبنی بر انحصاری کردن واردات دوا میداند دست به اعتصاب کاری زده است. این اتحادیه از تمام دواخانه‌ها، شرکت های تولیدی و توریدی دوایی خواسته تا به این اعتصاب بپیوندند. عبدالکریم شیرزاد، رییس اتحادیه خدمات دوایی زون غرب، می گوید […]

اتحادیه خدمات دوایی زون غرب در اعتراض به آن چه طرح اداره امور ریاست جمهوری مبنی بر انحصاری کردن واردات دوا میداند دست به اعتصاب کاری زده است.

این اتحادیه از تمام دواخانه‌ها، شرکت های تولیدی و توریدی دوایی خواسته تا به این اعتصاب بپیوندند.

عبدالکریم شیرزاد، رییس اتحادیه خدمات دوایی زون غرب، می گوید که قرار است ۵ شرکت واردات دوا را در افغانستان انحصاری کند.“حالا ۴۰۰ شرکت در افغانستان دوا وارد می‌کنند. گزارش‌هایی درز کرده که گویا اداره امور ریاست جمهوری می خواهد واردات دوا را برای ۵ شرکت انحصار کند. همچنان قرار است ۵۰۰ دواخانه زنجیره یی برای مردم دوا توزیع کنند.”

اعتصاب اتحادیه دوایی، به نگرانیهای جدی به خاطر کمبود دوا و مشکلات بیماران دامن زده است.

آقای شیرزاد، طرح اداره امور را مافیایی و به ضرر مردم میداند.

شماری از تولید کنندگان و تورید کنندگان دوا و تجهیزات طبی هشدار میدهند تا زمانی که حکومت به این طرح خود بازنگری نکند اعتصاب آنان همچنان ادامه خواهد داشت.

۱۰۰ شرکت وارد کننده و ۸ کارخانه تولیدی دوا و نزدیک به ۷۰۰ دواخانه در هرات فعالیت دارند.

قرار است که دواخانه های عضو اتحادیه دوایی نیز به این اعتصاب بپیوندند. این اعتصاب در حالی اتفاق می افتد که گرانی، کمبود و ممنوع بودن بسیاری از دواها همواره از چالش های بزرگ پیش روی صحت در افغانستان بوده اند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد