افزایش قیمت مواد اولیه، شکایت های شهروندان از نوسانات قیمت ها و آغاز فعالیت اداره های مربوطه در این قسمت، از مواردی است که همه ساله با فرارسیدن ماه مبارک رمضان بیشتر سر زبان ها است. با آن که خوردنی‌های ویژه رمضان از قبیل خرما، انواع نوشیدنی، حبوبات و میوه‌ها در گوشه و کنار شهر […]

افزایش قیمت مواد اولیه، شکایت های شهروندان از نوسانات قیمت ها و آغاز فعالیت اداره های مربوطه در این قسمت، از مواردی است که همه ساله با فرارسیدن ماه مبارک رمضان بیشتر سر زبان ها است.

با آن که خوردنی‌های ویژه رمضان از قبیل خرما، انواع نوشیدنی، حبوبات و میوه‌ها در گوشه و کنار شهر زیاد دیده می شود، اما شماری از مردم از بلند رفتن قیمت این مواد خوراکی نگران اند.

آنها از حکومت می خواهند که نظارت جدی و برنامه ریزی منظمی بر بازارهای این شهر داشته باشد.

اما فروشندگان دلیل اصلی افزایش قیمت مواد خوراکی در ماه رمضان را تاثیر کرونا، آتش سوزی کمرگ اسلام قلعه و نرخ گذاری از سوی وارد کنندگان عنوان میکنند.

فروشنده گان می گویند که ۱۰ درصد افزایش قیمت در مواد خوراکی رونما شده.

با این حال امروز کمیسیون جلوگیر از احتکار و حمایت از استفاده کنندگان به فعالیت آغاز کرد.

محمد عمر منصوری، رئیس صنعت و تجارت هرات که در راس این کمیسیون قرار دارد می گوید که قرار است همه روزه قیمت مواد خوراکی را در بازارها کنترول کنند.

او گفت”: ما پلان های منظمی ایجاد کردیم و روی دست گرفتیم که در ماه مبارک رمضان و عید که پیش رو است و احتمالآ بعضی ها دست به احتکار بزنند و در هماهنگی با صنف های مختلف کوشش میکنیم که جلوگیری کنیم و چنین حالتی به میان نیاید و قیمت ها افزایش پیدا نکند”.

از چند سال به این طرف اداره محلی هرات از ایجاد کمیته ای درماه رمضان، برای کنترول بازار خبر می دهد اما نتیجه ی قناعت بخشی در پی نداشته.

بهروز قادر، نماینده اداره شهرداری در این کمیسیون می گوید که در صورت مشاهده تخلف و احتکار، با فروشندگان برخورد قانونی خواهد شد.

او گفت:” ما برخودر های جدی در نظر گرفتیم برای متخلفین، اول نصیحت بعد هشدار و بعد هم مورد باز پرس قرار می گیرند و دکان های شان مسدود خواهد شد”.

هم اکنون یک کیسه آرد ۵۰ کیلویی قزاقستانی درجه اول به ۱۶۰۰ افغانی، برنج ۲۵ کیلویی درجه یک به ۲۰۰۰ افغانی، روغن ۱۶ لیتر به ۱۶۰۰ افغانی، برنج دوم( نیمه) ۲۵ کیلویی به ۹۰۰ تا ۱۶۰۰ افغانی و همچنان خرما با وزن های ۵۰۰ تا ۷۵۰ گرام درجه یک ۶۰ تا ۹۰ افغانی در بازار های هرات به فروش می رسد.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد