از سالها به این سو در کنار کمبود آموزگار در مکتب‌های هرات، نبود کتاب کافی و رفع این معضل از چالش های عمده سد راه معارف این ولایت به شمار می رود. چالشی که گویا گره آنرا تاکنون وزارت معارف هم نتوانسته باز کند. با این حال امروز اداره معارف هرات از مردم، افراد خیر […]

از سالها به این سو در کنار کمبود آموزگار در مکتب‌های هرات، نبود کتاب کافی و رفع این معضل از چالش های عمده سد راه معارف این ولایت به شمار می رود.

چالشی که گویا گره آنرا تاکنون وزارت معارف هم نتوانسته باز کند.

با این حال امروز اداره معارف هرات از مردم، افراد خیر و خانواده ها خواستار همکاری در این قمست شد.

ذکریا رحیمی، رئیس اداره معارف هرات می گوید که از امروز کمپاین جمع آوری کتاب درسی را در مکاتب شهر و ولسوالی ها آغاز کرده اند.

او گفت:” متاسفانه هنوز هم سه مشکل عمده که اول کمبد کتاب درسی است، دوم کمبود معلم و سوم هم کمبود ساختمان درسی است اما در کدام از این بخش ها خوشبختانه حکومت و مردم هرات کار کردند و دست آورد های خوبی داستند اما هنوز هم در این سه بخش ممشکلات وجود دارد.”

قرار است طی ۱۰ روز این کمپاین و تحت عنوان( کتاب من برای تو) در مکتب های شهر و ولسوالی ها ادامه داشته باشد.

اینجا در یکی از مکتب های شهر شماری از دانش‌آموزان و آموزگاران به این کمپاین پیوسته اند و شماری هم انتقاد از کمبود کتاب دارند.

براساس معلومات اداره معارف هرات، مکتب های شهر و ولسوالی ها دستکم ۵ میلیون کتاب درسی کمبود دارند.

از سوی هم محمد پیمان، رئیس معارف شهری اداره معارف هرات می گوید که بیش از ۳۵ درصد از دانش آموزان هرات از کتاب های نسبتآ فرسوده استفاده میکنند.

او گفت:” قرار است اداره معارف هرات ۱۰ جایزه و یا ۱۰ تندیس قهرمان کتاب را در ختم این برنامه برای کسانیکه بیشترین کمک را کردند اهدا کند”.

کمبود کتاب، آموزگار و ساختمان درسی از چالش های فرا راه معارف هرات به شمار می رود که از ولسوالی ها بیشتر به این چالش رو به رو هستند.

آنچه که برخی مسئولان مکتب های شهر و ولسوالی ها ادعا می کنند، بیش از ۶۰ درصد کمبود کتاب درسی وجود دارد.

معارف هرات بیش از یک میلیون دانش آموز دارد.

ویراستار: محمد احمدی

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد