کمیسیون مستقل انتخابات تلاش دارد تا انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی، عاری از هر گونه تقلب برگزار شود. رئیس دارالانشای کمیسیون انتخابات امروز در نشستی در هرات با تأکید بر این مطلب گفت، انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی امسال برگزار خواهد شد. امام محمد وریماچ رئیس دارالانشاء کمیسیون مستقل انتخابات کشور می‌گوید که  امسال انتخابات […]

 کمیسیون مستقل انتخابات تلاش دارد تا انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی، عاری از هر گونه تقلب برگزار شود.

رئیس دارالانشای کمیسیون انتخابات امروز در نشستی در هرات با تأکید بر این مطلب گفت، انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی امسال برگزار خواهد شد.

امام محمد وریماچ رئیس دارالانشاء کمیسیون مستقل انتخابات کشور می‌گوید که  امسال انتخابات پارلمان برگزار خواهد شد، اما به‌دلیل کار روی طرح برقی ساختن ثبت نام رأی دهنده‌گان و پروسه رأی دهی، تاهنوز زمان معین برگزاری انتخابات مشخص نیست .

او گفت: “وقتی‎که استفاده از نوع تکنولوژی مشخص شود، این امر ما را کمک می‎کند که تاریخ مشخص انتخابات را بیان نماییم، تلاش حکومت این است که در سال آینده انتخابات پارلمانی برگزار شود”.

در همین‌حال مسئولان دارالانشاء کمیسیون مستقل انتخابات می‌گویند که با ایجاد این سیستم از تقلب‌های احتمالی در انتخابات آینده جلوگیری خواهد کرد .

آقای وریماچ هم‌چنان می‌افزاید که این سیستم می‌تواند از تقرری دوباره افرادی که در تقلب‌های گسترده انتخابات‌های گذشته دست داشتند، جلوگیری کند و در حال حاضر شماری از این افراد به ارگان‌های عدلی و قضایی معرفی شده‌اند.

او می‎گوید: “لیست سیاهِ افراد که در کمسیون تقلب کرده‎ بودند، حدود ۲۷ هزار نفر است که در نزد کمیسیون ثبت می‌باشد و این افراد که دفعه بعد مراجعه نماید، جلوگیری خواهد شد”.

یکی از نگرانی‌های موجود کمیسیون انتخابات مشکلات امنیتی در برخی ازنقاط کشور است .

هم‌چنان آقای وریماچ می‌افزاید که کمیته  امنیتی در حال یافتن راه حلی برای تأمین امنیت مناطق نا امن است.

او می‌گوید: “کمیته امنیتی کمیسیون انتخاباتی تشکیل شده است تا انتخابات به‎صورت امن برگزار شود”.

براساس ماده ۸۳ قانون اساسی، “مدت کار اعضای پارلمان در اول ماه سرطان سال پنجم کاریشان بعد از اعلان نتایج انتخابات پایان می‌یابد و انتخابات پارلمانی باید ۳۰ تا شصت روز قبل از پایان دوره کار مجلس نمایندگان برگزار شود.”

به این ترتیب باید انتخابات پارلمانی درماه ثور یا جوزا  ۱۳۹۴ برگزار می‌شد، ولی دولت در زمان تعیین شده قادر به برگزاری انتخابات نشد.

ویراستار: محمد احمدی

دسته بندی: سیاسی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد