همه ساله ۲۹ حمل یا سال‌روز فتح هرات توسط مجاهدین تجلیل می‌شود. امروز هم این محفل با حضور فرماندهان جهادی و مقام‌های بلند پایۀ هرات برگزار شد. امیر اسماعیل خان از فرماندهان جهادی، از جنگ‌های کنونی کشور می‌گوید و اظهار می‌دارد که مجاهدین هم‌چنان از سرزمین خود دفاع خواهند کرد . او می‎گوید: “تا قطرۀ […]

همه ساله ۲۹ حمل یا سال‌روز فتح هرات توسط مجاهدین تجلیل می‌شود.

امروز هم این محفل با حضور فرماندهان جهادی و مقام‌های بلند پایۀ هرات برگزار شد.

امیر اسماعیل خان از فرماندهان جهادی، از جنگ‌های کنونی کشور می‌گوید و اظهار می‌دارد که مجاهدین هم‌چنان از سرزمین خود دفاع خواهند کرد .

او می‎گوید: “تا قطرۀ خون در رگ هر مجاهد جریان داشته باشد، آنان در صف مقدم برای آزدای  وطن می‎جنگند”.

در همین حال آقای اسماعیل خان فتح هرات را مدیون فدا کاری‌های مردم می‌داند و می‌افزاید که باید به نسل‌های آینده آموختاند تا از ین روز هم‌چنان یاد بود به‌عمل آورند.

هم‌چنان آقای اسماعیل‌خان اشاره به جنگ‌های کنونی در ولسوالی‌های هرات می‌کند و می‌گوید که برخی از ولسوالی‌های این ولایت همه روزه شاهد جنگ‌های است که ضرر آن‌را مردم متقبل می‌شوند.

در همین‌حال محمد آصف رحیمی والی هرات نیز از مردم خواست تا در شرایط کنونی مقابل مخالفان مسلح دولت ایستادگی کنند.

محمد آصف رحیمی بر همدلی و همبستگی مردم در مقابل مخالفان مسلح دولت و حمایت از نیروهای امنیتی تأکید کرد.

او می‎گوید: “در شرایط کنونی که کشور مرحلۀ حساسی از سیاست و فراست را سپری می‎نماید، در این شرایط نیاز به بیداری شهروندان از هر زمانی دیگر جدی‎تر می‌باشد، من باور دارم که مردم هرات به‎صورت قاطعانه از نظام جمهوری اسلامی افغانستان دفاع می‌نماید”.

گفتنی‌است که در بیست‎و نهم حمل سال ۱۳۷۱ مجاهدین و مردم هرات توانستند قشون سرخ شوروی را به‌زانو در آورند و از هرات بیرون کنند.

 

دسته بندی: سیاسی, فرهنگی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد