همزمان به دنبال سر و صدای شهروندان هرات نسبت به نا امنی های اخیر، امروز اعضای شورای ولایتی، اتاق تجارت، کسبه کاران، اتحادیه داکتران و صرافان در یک نشست خبری، برای تبدیل فرمانده امنیه هرات، ضرب الاجل تعیین کردند. آنان هشدار دادند که اگر تا روز سه شنبه هفته آینده، در بخش های امنیتی تغییراتی […]

همزمان به دنبال سر و صدای شهروندان هرات نسبت به نا امنی های اخیر، امروز اعضای شورای ولایتی، اتاق تجارت، کسبه کاران، اتحادیه داکتران و صرافان در یک نشست خبری، برای تبدیل فرمانده امنیه هرات، ضرب الاجل تعیین کردند.

آنان هشدار دادند که اگر تا روز سه شنبه هفته آینده، در بخش های امنیتی تغییراتی نیاید، دست به اعتراض های گسترده خواهند زد.

در این اجلاس کامران علیزایی، رئیس شورای ولایتی هرات گفت:” ما میخواهیم فرمانده پلیس هرات که یک شخص ناکام است در کار خود، از وظیفه برکنار شود؛ اگر دولت به خواسته های مردم رسیدگی نکند مردم هرات هفته آینده و روز سه شنبه دست به اعتراض بی نهایت گسترده خواهند زد”.

همزمان بهاالدین رحیمی، رئیس اتحادیه صرافان هرات ادعا می کند که از ابتدای سال جاری تاکنون دستکم ۱۵ تن از اعضای این اتحادیه اختطاف شده اند که بیشتر شان در بدل پول رها شده اند.

او گفت:” از ابتدا سال جاری حدود ۱۵ قیضه اختطاف داشتیم که از آدرس اتحادیه صرافان هرات که دستکم ۱۳ قضیه حل شده و بقیه در بند اختطافگران هستند و افرادی که تاکنون آزاد شده اند و مبلغ زیادی و بیش از یک نیم میلیون دالر را در این زمینه متضرر شدیم و پرداخت کردیم تا از بند رها شوند”.

سلطان داود سلطان، چند ماه قبل و پس از افزایش سرقت های مسلحانه به عنوان فرمانده پلیس هرات تعیین شد.

چند روز قبل او از سوی مردم به شکنجه افراد، زورگیری و ضعف مدیریت متهم شد.

سلطان داود سلطان پیش از این، این اتهامات را رد کرده بود و گفته بود که عده ای بدنبال امتیاز طلبی هستند.

او گفت:” وقتی پلیس مجرمین را دستگیر میکند سر و صدا ها به پارلمان بلند می شود، به شورای ولایتی بلند می شود”.

ترور، سرقت های مسلحانه، فروش مواد مخدر و آدم ربایی از جمله ناامنی هایی است که از سالها به این طرف دامنگیر شهروندان هرات شده و هرازگاهی منجر به تغییر و تبدیلی در صفوف نیروهای امنیتی می شود.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد