با گذشت هر روز، تعداد بیماران مبتلا به کووید – ۱۹ بیشتر می شود و قبرستان ها تن های بیشتری را در خود جای میدهد. مسوولان اداره ی صحت عامه هشدار می دهند که تمام بسترهای شفاخانه ها پر شده، مقدار آکسیجن تولید شده در هرات روزانه به مصرف می رسد و اگر بی خیالی […]

با گذشت هر روز، تعداد بیماران مبتلا به کووید – ۱۹ بیشتر می شود و قبرستان ها تن های بیشتری را در خود جای میدهد.

مسوولان اداره ی صحت عامه هشدار می دهند که تمام بسترهای شفاخانه ها پر شده، مقدار آکسیجن تولید شده در هرات روزانه به مصرف می رسد و اگر بی خیالی مردم نسبت به کرونا به همین منوال ادامه یابد، کنترل وضعیت ناممکن خواهد شد.

در ۲۴ ساعت گذشته تنها در هرات ۶ بیمار مشکوک به کووید-۱۹ جان شان را از دست داده اند.

محمد رفیق شیرزی، سخنگوی اداره ی صحت عامه هرات می گوید هم اکنون ۹۴ بیمار مبتلا به کووید- ۱۹ در شفاخانه بستری هستند که وضعیت بیش از ۴۰ تن شان وخیم است.

“ما داریم تمام تلاش خود را بخرج می دهیم تا بیشترین امکانات را فراهم سازیم اما مردم ما هنوز بی تفاوت هستند و اصلا جدی نمی گیرند. لطفا با کادر صحی همکار باشید لطفا همکاری کنید تا زودتر این موج هم به پایان برسد”.

وزارت صحت عامه می گوید که برای مهار موج دوم کووید- ۱۹، باید ۹۵ درصد شهروندان از ماسک استفاده کنند در حالی که بنابر آمار این وزارت تنها ۳۰ درصد شهروندان از ماسک استفاده می کنند.

هر چند پیش از این وزارت طرح قرنطینه شدن شهرها را منتفی اعلام کرده بود اما اکنون گفته می شود در صورت دوام وضعیت کنونی، این طرح روی دست گرفته خواهد شد.

شهروندان هرات می گویند که موج دوم خیلی سخت تر از موج اول است و دولت باید امکانات بیشتری را آماده سازد.

محمد رفیق شیرزی، سخنگوی اداره ی صحت عامه هرات می گوید به دلیل افزایش بیماران، آنها تلاش دارند تا شفاخانه ی شهید رازی و ۳۰۰ بستر غوریانی را نیز فعال سازند.

او تاکید دارد که امکانات به اندازه ی کافی هست اما همکاری های مردم باید بیش از گذشته باشد.

افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در هرات در حالی خبرساز می شود که پیش از این اداره ی صحت عامه از مسدود شدن فعالیت حمامها، کافی شاپ ها و تالارها خبر داده بود.

اما هم اکنون فعالیت این بخش ها نشان می دهد که آنها نیز چون شهروندان، موج دوم را جدی نگرفته اند.

اداره ی صحت عامه این موضوع را از چشم اداره ی محلی می بیند.

همزمان جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات می گوید “فیصله ی کمیته ی مبارزه با کرونا که امکانی که سبب تشدید آمار می شود، به تمام بخش ها ابلاغ شده و پس از بررسی در صورتی که فردی مطابق قانون عمل نکند با او برخورد خواهد شد”.

بر ‌اساس آمارهایی که در دو هفته اخیر در کشور ثبت شده، دست‌کم سه هزار و ۳۴ نفر تازه به این ویروس مبتلا شده‌ و ۱۵۶بیمار کووید-۱۹ جان باخته‌اند.

این ارقام به وضوح نشان می‌دهد که شمار مبتلایان در مقایسه با شمار بهبودیافته‌گان دو برابر شده است.

این در حالی است که احتمال مبتلا ی دوباره به ویروس کرونا رد نشده است.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد