یک مرکز فرهنگی – تفریحی امروز در هرات گشایش یافت. این مرکز از سوی یک استاد روانشناسی به همکاری چند تن از فرهنگیان به هدف کاهش استرس و کنترول خشم ایجاد شده است و در آن بیش از ۱۰۰ بازی فکری موجود است. محمد سجاد افشارزاده، روانشناس و  بنیانگذار این مرکز می گوید که استفاده […]

یک مرکز فرهنگی – تفریحی امروز در هرات گشایش یافت.

این مرکز از سوی یک استاد روانشناسی به همکاری چند تن از فرهنگیان به هدف کاهش استرس و کنترول خشم ایجاد شده است و در آن بیش از ۱۰۰ بازی فکری موجود است.

محمد سجاد افشارزاده، روانشناس و  بنیانگذار این مرکز می گوید که استفاده مداوم از باکس گیم ها برای همه اقشار در سنین مختلف در بهبود یادگیری و کنترول بیماری های روحی مانند استرس کمک میکند.

آقای افشار زاده می افزاید که  براساس نظریه های مهم روانشناسی و تحقیقات، این بازی ها را در این مکان جا داده است. به بیان او بازی های فکری به افراد کمک می کند که اول فکر کنند و بعد بازی را به پیش ببرند و این فکر کردن میتواند تمرینی برای ذهن باشد.

در این مرکز بازی هایی فکری چون شطرنج و پازل انجام می شود. بازی های فکری به روی میز و با استفاده از قطعه های کوچک  و وسایل کوچک پیش برده می شود.

درهمین حال مسوولان تربیت بدنی کشور، آموزش از طریق بازی را برای جوانان و کودکان، روش نوین و تازه در افغانستان می خوانند و می افزاید که این بازی ها باید به اماکن آموزشی و حتا به عنوان ورزش شناخته شود.

حمیدالله کبیر، معاون مسلکی تربیت بدنی افعانستان  که امروز این مرکز را افتتاح کرد وعده گسترش این رشته در دیگر شهرها را داد.

شهروندان که هرزگاهی به این مرکز می آیند؛ تلاش دارند که کودکان شان نیز اینجا حضور یابد.

ستاره عزیزی، یک تن از شهروندان هرات می گوید که در این مرکز با فامیل  اش می آید و از انجام بازی های فکری و کنار هم بودن لذت می برد.

این مرکز درحالی گشایش می یابد که جنگ و درگیری های مسلحانه سبب شده تا مردم کمتر به مکان های تفریحی برای بهبود حالت روحی، روانی و در عین حال آموزشی دسترسی داشته باشند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد