مسئولان امنیتی هرات می‌گویند که از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶۰ تن در ۱۲۲ واقعه از سطح شهر و ولسوالی‌ها دستگیر شده‌اند. به گفته‌ی آنان این افراد به جرم‌هایی مانند دزدی، حمل سلاح قاچاق مواد و قتل بازداشت شده اند. عبدالاحد ولی‌زاده سخنگوی فرماندهی پولیس هرات می‌گوید که با تطبیق برنامه‌های جدید در سال جاری، […]

مسئولان امنیتی هرات می‌گویند که از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۶۰ تن در ۱۲۲ واقعه از سطح شهر و ولسوالی‌ها دستگیر شده‌اند.

به گفته‌ی آنان این افراد به جرم‌هایی مانند دزدی، حمل سلاح قاچاق مواد و قتل بازداشت شده اند.

عبدالاحد ولی‌زاده سخنگوی فرماندهی پولیس هرات می‌گوید که با تطبیق برنامه‌های جدید در سال جاری، آنان موفق به دستگیری این افراد شده اند.

وی می‌گوید: “نظر به‎همان پلان و طرح که ما در سال جاری (۱۳۹۶) داشتیم که عملاً تطبیق می‎شود و نتیجه خوبی را درقبال داشته است”.

مسئولان امنیتی، دست‌آورد‌های این نیروها را مدیون همکاری‌های مردم می‌دانند.

آقای ولی‌زاده می‌گوید که در حال حاضر هیچ‌گونه تهدید امنیتی در هرات وجود ندارد .

او می‎گوید: “خوشبختانه در سال جاری تاکنون هیچ‎نوع تهدید امنیتی نداشته‎ایم و پولیس در تام ولسوالی‎ها حاکمیت کامل دارند که در این بخش مردم هم همکار پولیس بوده است”.

سال گذشته ولایت هرات شاهد ترور،  قتل، آدم‌ربایی و سرقت‌های مسلحانه بود.

با این حال سید اشرف سادات کارشناس امور می‌گوید که اگر تشکیلات و حوزه‌های امنیتی در سال جاری افزایش پیدا نکند، روند رویداد‌های مختلف جنایی در این ولایت افزایش خواهد یافت .

او می‎گوید: “بحث افزایش تشکیلات هنوز در حد گفتگو و بحث باقی مانده است و ولایت بزرگ مانند هرات توسط چهار حوزه امنیتی اداره می‌شود که تأمین امنیت سخت به‎نظر می‌رسد”.

این در حالی‌است که چندی قبل هیئت کمیسیون سمع شکایات مجلس سنا در سفری به هرات، کمبود حوزه‌های امنیتی در این ولایت را تائید کرد و قرار بود این موضوع را با مقام‌های مرکزی در میان بگذارد.

اما چند روز قبل این هیئت گفت که افزایش حوزه‌های امنیتی نیازمند زمان و بودجه است.

ویراستار: محمد احمدی

دسته بندی: سیاسی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد