با سرد  شدن هوا، گراف شکایت ها از بندش جاده ها و پرچوی های برق افزایش یافته است؛ مشکلاتی که هر سال مهمان هرات است و تاکنون چاره ی اساسی ای برای آن سنجیده نشده است. این شکایت ها امروز پای مسئولان اداره برق و مدیریت ترافیک را به مقام ولایت کشاند. در جلسه ی […]

با سرد  شدن هوا، گراف شکایت ها از بندش جاده ها و پرچوی های برق افزایش یافته است؛ مشکلاتی که هر سال مهمان هرات است و تاکنون چاره ی اساسی ای برای آن سنجیده نشده است.

این شکایت ها امروز پای مسئولان اداره برق و مدیریت ترافیک را به مقام ولایت کشاند.

در جلسه ی امروز مدیر ترافیک، مشکلات پیش آمده را ناشی از کمبود امکانات دانست.

ابراهیم نورزی، مدیر ترافیک هرات می گوید در صورتی که امکانات در اختیار اداره اش قرار گیرد، می تواند از پس بی نظمی های شهری بر آید.

“از ما در سطح بین الملل وظیفه توقع دارند در حالی که امکانات صفر است، شهری که بیش از ۳ میلیون نفوس داشته باشد باید هشتاد پرسونل تنظیم ترافیک داشته باشد؟ ما به ۶ صد پرسونل ترافیک نیاز داریم ما کوشش خود را می کنیم اما به ما امکانات بدهند بعد کار بخواهند”.

آنگونه که آقای نورزی می گوید تمام کارمندان ترافیک هرات به ۱۴۳ تن شامل ۹ زن، خلاصه می شود که از این تعداد، ۸۰ تن شان در چوک ها توظیف هستند.

در هرات ۹۲ چوک وجود دارد که دستکم ۶ چوک به شکل متواتر میزبان ترافیک شلوغ است.

سید وحید قتالی، والی هرات اما مشکلات موجود ترافیک را از کم کاری و عدم مدیریت درست می بیند.

“کمبود امکانات برای ما قابل قبول نیست هر اداره که کمبود امکانات دارد باید به ما برساند تا ما به مرکز گزارش دهیم اما این چهار راهی های بی نظم قابل تحمل نیست”.

همزمان با جاده های مسدود، گویا پرچوی های بسیار نیز این شب و روزها نصیب مردم شده است.

دو هفته است که به رغم برنامه ی اعلام شده از پرچوی ها از سوی اداره ی برشنا، افراد به شکل نامنظم شاهد قطع و وصل برق هستند.

این قطع و وصلی ها گاه به ۸ ساعت نیز می رسد.

بر اساس آمار اداره ی برشنای هرات، میزان برق مورد نیاز هرات ۲۵۰ میگاوات است در حالی که موجودی در حال حاضر ۱۵۰ میگاوات است.

تمیم صافی، رییس برشنای هرات می گوید تا زمانی که پروژه های برق آفتابی و بادی به بهره برداری نرسد، قطع و وصلی برق ادامه دارد.

“۲۵ میگاوات یکی، ۴۰ میگاوات در گذره، ۲۵ میگاوات انرژی باد که در ولسوالی رباط سنگی کار می شود. قرار داد شده، زمان برای آنها تعیین شده و کار هم عملا جریان دارد. در صورتی که اینها حل شود مشکلات برای یک روز نه که به ده سال آینده حل خواهد شد”.

بنابر آمار اداره ی برشنا نزدیک به ۵ صد مشترک این اداره به دلیل نپرداختن صرفیه برق شان قرار است به دادستانی معرفی شوند.

مجموعه ی کل صرفیه های این مشترکین ۵۰ میلیون افغانی برآورد شده است.

سید وحید قتالی والی هرات از اداره ی برشنا خواسته تا برنامه ی منظمی را برای پرچوی های برق تنظیم کند.

این در حالی است که اداره ی برشنا امسال نزدیک به ۵۵ میلیون دالر روی برق سرمایه گذاری کرده است.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد