اداره کار و امور اجتماعی هرات با همکاری دفتر خدمات رسانی “میر سیکو” برای ۲۳۵ تن از جوانان دختر و پسر سند فراغت از دوره های آموزشی فن و حرفه توزیع کرد. ضیا منصف، مسئول دفتر “میرسیکو” در هرات می گوید که طی مدت ۶ ماه برای این افراد، دستکم ۶ حرفه را آموزش داده […]

اداره کار و امور اجتماعی هرات با همکاری دفتر خدمات رسانی “میر سیکو” برای ۲۳۵ تن از جوانان دختر و پسر سند فراغت از دوره های آموزشی فن و حرفه توزیع کرد.

ضیا منصف، مسئول دفتر “میرسیکو” در هرات می گوید که طی مدت ۶ ماه برای این افراد، دستکم ۶ حرفه را آموزش داده اند.

کارآموزان در این برنامه، حرفه های تخینک موتر، فلزکاری، خیاطی، گلدوزی، تخنیک برق و آرایشگری، آموزش های مسلکی را فراگرفته اند.

آنان با ابراز خرسندی از کسب این حرفه ها تاکید بر ادامه و روند آموزش های این مراکز در هرات برای بقیه جوانان دارند.

براساس آمار در سال ۱۳۹۸ دستکم ۵۰۰ تن آموزش های مسلکی را از مراکز فن و حرفه فرا گرفته اند که بعد از ختم صنف، جعبه ابزار کار دریافت کرده اند.

عبدالقیوم افغان، رئیس اداره کار و امور اجتماعی هرات می گوید که صنف های حرفه، بر اساس تقاضا و نیاز بازار راه اندازی می شود.

او گفت:” حرفه ها براساس یک سروی و مطالعه دقیق انتخاب می شود که حالا مشاهده میکنید که اینها شغل های مختلفی آموختند و خوشبختانه ۷۰ درصد فارغین این دوره وارد بازار کار شده اند”.

از عمده ترین چالش های سد راه جوانان در کشور و بخصوص در هرات نبود کار است.

مونسه حسن زاده، معاون اجتماعی والی هرات می گوید که با همکاری وزارت کار و امور اجتماعی قرار است زمینه کار و کاریابی را برای جوانان بیشتری فراهم سازند.

اوگفت:” از طرف اداره محلی یک تحلیل و بررسی شده، این را بازتاب دادیم به دولت و وزارت کار و امور اجتماعی برای ما وعده های داده اند که زمینه کار را بیشتر فراهم می سازند”.

همه ساله دستکم ۵۰۰ تن در هرات از صنف های فن و حرفه به گونه تیوری و عملی حرفه های تخینک موتر، فلزکاری، خیاطی، گلدوزی، تخنیک برق و آرایشگری و آموزش های مسلکی را فرا میگیرند و بعد از ختم دوره جعبه ابزار کار دریافت و وارد بازار کار می شوند.

با این وجود هنوز بیکاری در افغانستان بیداد می کند و شمار زیادی از جوانان خواهان افزایش فرصت های شغلی در کشور هستند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد