این روزها شکایت‌های شهروندان هرات از بیل‌های برق بالا گرفته است، در همین حال شماری از شهروندان به گزارشگر رادیو معراج گفته اند که پول بیل برق شان دو برابر افزایش یافته است، اما اداره برق این ادعا را رد می‎کند. شکایت‌های مردم از اداره برق در ولایت هرات تازگی ندارد، سال گذشته هم مردم […]

این روزها شکایت‌های شهروندان هرات از بیل‌های برق بالا گرفته است، در همین حال شماری از شهروندان به گزارشگر رادیو معراج گفته اند که پول بیل برق شان دو برابر افزایش یافته است، اما اداره برق این ادعا را رد می‎کند.

شکایت‌های مردم از اداره برق در ولایت هرات تازگی ندارد، سال گذشته هم مردم به دلیل بلند رفتن هزینه برق و آب، تجمعات اعتراضی را به راه انداخته بودند .

حال شماری از شهروندان سخت انتقاد کرده و می‌گویند که در این اواخر پول‌های صرفیه برق شان دوبرابر شده است.

آنان می‎گویند که ما به که بگوییم و تاکنون به این اندازه بیل برق ما گران نیامده بود و با این حال ما هیچ برق نمی‌خواهیم”.

در همین حال برخی از اعضای شورای ولایتی هرات با بیان این مطلب می‌گویند که مسئولان محلی این ولایت مکلفند که راه حل اساسی در این خصوص روی دست گیرند .

حبیب الرحمن پدرام عضو شورای ولایتی هرات می‌گوید که از مدتی به این سو همواره شکایت‌هایی از سوی مردم مبنی بر افزایش قیمت بیل برق برای آن‌ها می‌رسد .

وی می‎گوید: “از مدتی بدینسو شکایت‎‏ها از ناحیه‎های مختلف شهر برای ما در همین رابطه است و ما به عنوان نماینده مردم باید صدای مردم را برسانم که چرا مصرف ما دو برابر شده است، مسؤلان شرکت برشنا مؤظف هستند که به صورت حرفه‎ای و تخنیکی این موضوع را بررسی نمایند و بعد از برای مردم اطلاع‎رسانی نمایند که چرا اینقدر افزایش داشته است”.

با این وجود مسئولان اداره برق هرات با رد این ادعاها می‌گویند که همه ساله در دوره پنجم بنابر مصرف بیش از حد برق در زمستان پول بیل‌های برق دو برابر می‌شود.

محمد رفیق محمودی مسئول تخنیکی آگاهی عامه اداره برق هرات می‌گوید؛ مشترکین برق می‌توانند هرگونه تخلف در میترخوانی را به این اداره گزارش دهند .

اما مسئولان محلی هرات می‌گویند تا حال شکایتی مبنی بر افزایش قیمت بیل برق به این اداره نرسیده است.

جیلانی فرهاد سخنگوی والی هرات با بیان این مطلب می‌گوید که سال گذشته هم مردم این ولایت با این مشکل روبرو بودند و هرگاه این مشکل امسال نیزتکرار شود به‌صورت جدی پیگیری خواهد شد .

وی می‎گوید: “تاکنون شکایت آن‎چنانی برای ما نرسیده است و اگر شکایتی برسد به‎صورت جدی همانند سال گذشته پیگیری می‎نماییم”.

این در حالی‌است که  از یک‌سو سال گذشته شمار زیادی از شهروندان هرات به‌خاطر افزایش صرفیه‌های برق، دست به اعتراض­های مدنی زدند و در عین حال اداره برق بارها ادعا نموده که بسیاری از نهادهای دولتی و افراد زورمند  مصارف برق خود را به این شرکت نپرداخته اند.

دسته بندی: اجتماعی, گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد