سومین دوره از جایزه نوبل دانشجویی امروز در دانشگاه هرات برگزار شد. برنامه رقابتی “هلت پرایز” یا “رقابت دانشجویی” ده ها دانشجو را به خود جذب کرده است. این برنامه رقابتی برای دانشجویان این امکان را می دهد تا در قالب تیم ها؛ ایده های تجاری را عملی سازند. مسوولان این برنامه در دانشگاه هرات […]

سومین دوره از جایزه نوبل دانشجویی امروز در دانشگاه هرات برگزار شد.

برنامه رقابتی “هلت پرایز” یا “رقابت دانشجویی” ده ها دانشجو را به خود جذب کرده است. این برنامه رقابتی برای دانشجویان این امکان را می دهد تا در قالب تیم ها؛ ایده های تجاری را عملی سازند.

مسوولان این برنامه در دانشگاه هرات می گویند که برنامه امسال از ۱۵ آگست آغاز شده و تا سال ۲۰۲۱ ادامه دارد.

موضوع برنامه سال روان، “غذای سالم و زندگی بهتر” است که دانشجویان باید طرحی را پیشنهاد کنند که به واسطه آن غذاهای سالم با درنظر داشت نکات محیط زیست تولید شود.

مرسل پارسا، مسئوول برنامه هلت پرایز در دانشگاه هرات می گوید که تمام دانشجویان می توانند در این برنامه شرکت کنند و پس از تشکیل تیم، ایده های شان را ارایه کنند.

به بیان خانم پارسا این رقابت در چهار مرحله برگزار می شود اما ازبین تمام تیم ها، چند تیم محدود به رقابتهای بین الملی راه می یابند.

هلت پرایز، بزرگترین برنامه آموزشی در جهان است که در همکاری با سازمان ملل متحد با تدویر برنامه ها در دانشگاه های جهان در جستجوی کار آفرین های است که بتوانند با طرح های شان تحولات اجتماعی ایجاد کنند.

دانشجویان می گویند که این برنامه میتواند بر روند ظرفیت سازی جوانان و ایجاد خلاقیت و کار آفرینی  تاثیر بگذارد.

مژگان یکی از دانشجویان می گوید که به این رقابت علاقمند است و میخواهد تا در کنار تجربه اشتراک در این برنامه، توانایی خود را در طرح و بیان ایده های موثر برای جامعه بشری محک بزند.

احمد رشاد که از ولایت فراه برای تحصیل به هرات آمده میگوید که اشتراک در این برنامه کلیدی است تا بتواند پیشرفت های خوبی داشته باشد.
هرات در دو دور این برنامه با تشکیل ۲۵۰ تیم اشتراک کرده است که سه تیم آن به رقابت های بیرون از کشور راه یافتند اما نتوانستند به رقابت نهایی راه یابند.

نازنین جامی، یکی از اشتراک کنندگان سال قبل می گوید که این برنامه فرصت خوبی برای جوانان هرات است اما اگر از سوی مسوولان دانشگاه حمایت شوند؛ میتواند در سالهای آینده ایده های بهتری داشته باشند.

خانم جامی می گوید در کنار برنامه “هلت پرایز” به چندین برنامه دیگر اشتراک کردند که مقام اول را گرفتند. او به دانشجویان توصیه می کند که حتی اگر آنها نتوانند به این برنامه کامیاب شوند؛ تجربه و آموزش ها این برنامه بر فعالیت های آینده شان تاثیر گذار خواهد بود.

مسوولان دانشگاه هرات می گویند که دانشگاه هماهنگ کننده برنامه است و دانشجویان باید با تلاش خودشان به این برنامه رقابتی پیش بروند.

داوود منیر، معاون امور محصلان دانشگاه هرات از حمایت های همیشگی دانشگاه برای اشتراک کنندگان این برنامه خبر می دهد.

در چند سال اخیر چندین برنامه رقابتی دانشجویی در دانشگاه هرات برگزار شده است. برنامه هایی چون شهروند فعال؛ شبیه سازی سازمان ملل و هلت پرایز که فرصتی است تا دانشجویان فراتر از دانشگاه؛ ایده های کاری و خلاقانه شان را ارایه و گسترش بدهند.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد