نگرانی ها و شکایت های شهروندان مبنی بر فیرهای هوایی و انفجار مواد صدا زا در هرات افزایش یافته است. آنان می گویند که هر شب افرادی اقدام به این عمل غیر قانونی میکنند و باعث آزار و اذیت خانواده ها می شوند. مسئول کمیته امنیتی شورای ولایتی هرات نیز می گوید که بارها شکایت […]

نگرانی ها و شکایت های شهروندان مبنی بر فیرهای هوایی و انفجار مواد صدا زا در هرات افزایش یافته است.

آنان می گویند که هر شب افرادی اقدام به این عمل غیر قانونی میکنند و باعث آزار و اذیت خانواده ها می شوند.

مسئول کمیته امنیتی شورای ولایتی هرات نیز می گوید که بارها شکایت های شهروندان را نسبت به این موضوع با مسئولان امنیتی شریک ساخته اما تاکنون این روند ادامه دارد.

وکیل احمد کرخی، مسئول این کمیته می گوید که عدم برخورد و موجودیت سلاح نزد افراد غیر مسئول، به یک رسم تبدیل شده است و پلیس فقط تماشاگر است.

او گفت:” متاسفانه افرادی هستند که نظم و امنیت را برهم می زنند و این موضوع را بار ها با نیروهای امنیتی شریک ساختیم اما متاسفانه در قسمت گرفتاری این افراد اقدامی صورت نگرفته است و هر شب این افراد مردم را نا آرام می سازند و این پتاقی های که استفاده میکنند فکر می شود که سلاح کلاشینکوف است”.

از دید آگاهان و شهروندان، فروش آزادانه مواد صدازا در شهر و موجودیت سلاح نزد شماری از افراد، از عوامل برهم زننده ی نظم و آرامش شهر است.

اما مسئولان امنیتی هرات از برخورد با افراد متخلّف سخن می زنند و می گویند که تاکنون با شماری از فروشندگان مواد صدا زا برخود کرده اند و برخی از افراد را هم دستگیر کرده اند.

نظیف الله خرمی، مدیر عمومی مبارزه با جرایم جنایی فرماندهی پلیس هرات می گوید که قرار است گزمه های شب به منظور برخورد با افرادی که دست به فیرهای هوایی و انفجار مواد صدا زا می زنند افزایش دهند.

او گفت:” در چندین عملیات که در داخل شهر داشتیم یک تعداد دکان ها مسدود کردیم و در عین حال تقریبآ ۹ اقلام از مواد صدا زا و یا پتاقی ها را جمع آوری کردیم و دوسیه ها به سارنوالی فرستادیم و حتی در یک مورد که با کلاشنکوف فیر می کردند دستگیر شده و در حال حاضر هم برای افزایش فعالیت، در این راستا کار جریان دارد”.

تاکنون بار ها شهروندان هرات از طریق رسانه ها و شکایت های حضوری با مسئولان امنیتی این معضل را بیان کرده اند اما به گونه چشمگیر برخورد ها مشهود نیست.

جیلانی فرهاد، سخنگوی اداره محلی هرات می گوید که سید وحید قتالی رئیس شورای نظامی این ولایت به تمام نیروهای امنیتی هدایت داده تا با افرادی که  از طرف شب باعث آزار و اذیت مردم می شوند برخورد جدی کنند.

او گفت:” وقتی که شکایت و نگرانی ها از سوی شهروندان می رسد هدایت صادر می شود و جلوگیری از اذیت و آزار مردم وظیفه نیروهای امنیتی است که عواملی که سبب اخلال نظم می شود آنان را شناسایی و با آنان برخورد کنند”.

این در حالیست که بارها شلیک هوایی و فرود آمدن گلوله ی سرد سبب وقوع تلفاتی در هرات شده است.

حتی در مواردی نگهداری سلاح در خانه سبب شده تا اتفاقات ناگواری مانند خودکشی برای ساکنان آن خانه رخ دهد.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد