امروز صد ها تن از داکتران و کارمندان بخش های صحی هرات، نسبت به نا امنی ها و آدم ربایی ها دست به اعتراض زدند. این افراد که با شعارهایی چون “هرات در بحران نا امنی بسر می برد و ما امنیت می خواهیم”، مقابل ساختمان دفتر والی گردهمایی کردند. معترضان می گویند که آدم […]

امروز صد ها تن از داکتران و کارمندان بخش های صحی هرات، نسبت به نا امنی ها و آدم ربایی ها دست به اعتراض زدند.

این افراد که با شعارهایی چون “هرات در بحران نا امنی بسر می برد و ما امنیت می خواهیم”، مقابل ساختمان دفتر والی گردهمایی کردند.

معترضان می گویند که آدم ربایی و تهدیدات امنیتی آنان را به ستوه آورده است و هشدار می دهند که اگر مسئولین محلی و امنیتی هرات به معضل نا امنی و آدم ربایی پایان ندهند دست به اعتراض های گسترده تری خواهند زد.

این در حالیست که دو شب قبل یکی از داکتران هرات از سوی افراد مسلح ناشناس ربوده شد.

داکتر نثار احمد مصدق، رئیس این اتحادیه می گوید تاکنون برای بیش از یک هزار داکتر اخطاریه و تقاضای پول از سوی افراد ناشناس صورت گرفته و تهدید به مرگ شده اند.

او گفت:” تا حال تعداد افراد اختطاف شده شاید بیش از ۵۰ تن باشد اما آمار می دهم که از بین دو هزار داکتر برای یک هزار تن شان اخطاریه داده شده و از آنها پول تقاضا شده و تهدید به مرگ شده اند و خانواده شان تهدید شده و این وضعیت هیچ قابل قبول نیست”.

از سوی هم مسئولان محلی هرات می گویند که با کمبود نیروی امنیتی رو به رو هستند.

سید وحید قتالی، والی هرات می گوید که از ابتدای سال جاری تنها سه مورد آدم ربایی داشته اند در حالیکه آمار اتحادیه داکتران هرات چند برابر این آمار است.

او گفت:” برای جلوگیری از اخاذی ها اقدام کردیم لیست کسانیکه دستگیر شدند میتواند که به دسترس تان قرار گیرد و همه جرایم متاسفانه جرایم در قبال اخذ پول است و ما با این پدیده مبارزه میکنیم و افرادی هم که فعلآ دستگیر شدند هویت شان مشخص است”.

در همین حال نمایندگان مردم هرات در پارلمان وضعیت امنیتی این ولایت را نگران کننده میخوانند.

حمیدالله حنیف، نماینده مردم هرات در پارلمان ادعا میکند که برخی جنایت کارانی که از بند رها شده اند دست به این اعمال می زنند.

او گفت:” نا امنی های هرات عوامل متعددی دارد؛ جنایت کارانی که به همین فرمان آزاد شدند اکثریت دست به همین جنایت می زنند و دوم فقر و بیکاری؛ مردم به تنگ آمده است و دست به اعمال جرمی می زند و سوم عامل فساد در درون دستگاه های امنیتی است که سبب شده تا وضعیت اینگونه باشد”.

اما تنها بخش صحی و داکتران هرات نیست که نگران تهدیدات و وضع نابسامان امنیتی شهر اند بلکه شهروندان، فعالان مدنی و شورای ولایتی هرات هم تاکنون بار ها نسبت به معضل  ناامنی صدا بلنده کرده اند اما پاسخ مسئولان امنیتی هرات این بوده که این ولایت آنگونه که می گویند هم ناامن نیست.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد