اداره شهرداری کار آسفالت یکی از جاده های ناحیه چهارم شهر هرات را آغاز کرد که دستکم ۶۰ هزار دالر هزینه دارد. غلام حضرت مشفق، شهردار هرات می گوید که این پروژه دستکم ۱۵۰۰ متر طول دارد که به کمک دفتر “یو ان هبیتات” در هرات افتتاح شد. او گفت:” پروژه امروز کانگرت جاده است […]

اداره شهرداری کار آسفالت یکی از جاده های ناحیه چهارم شهر هرات را آغاز کرد که دستکم ۶۰ هزار دالر هزینه دارد.

غلام حضرت مشفق، شهردار هرات می گوید که این پروژه دستکم ۱۵۰۰ متر طول دارد که به کمک دفتر “یو ان هبیتات” در هرات افتتاح شد.

او گفت:” پروژه امروز کانگرت جاده است و به طول ۱۴۰۰ متر درعرض دستکم ۸ متر که به کمک مالی دفتر <یو ان هبیتات> آسفالت می شود و این سومین پروژه است که طی دو ماه اخیر افتتاح کردیم”.

قرار است طی سه ماه آینده این پروژه به بهره برداری برسد اما باشندگان ناحیه چهارم نگران کندی کار و طولانی شدن تکمیل این پروژه هستند.

آنان از اداره شهرداری می خواهند که طبق جدول تعیین شده این پروژه را به بهره برداری برساند.

طی سالهای گذشته روند باز سازی و بخصوص جاده سازی از سوی اداره شهرداری تاکنون با انتقاد ها و چالش های رو به رو بوده است.

عبدالرحیم صالحی، مسئول کمیته انکشافی شورای ولایتی هرات می گوید که اداره شهرداری در تطبیق برخی از پروژه ها ناتوان و کم کار بوده است.

او گفت:” در قسمت شهرداری می پذیریم آن وعده های که در قسمت عملی شدن پروژه ها بوده ۱۰۰ درصد عملی نشده یکی از این پروژه ها، آسفالت درب قندهار است که چند سال است به مردم وعده می شود و خاک به چشم مردم پاشیده می شود”.

با این حال شهردار هرات به رادیو معراج می گوید که قرار است ۴۶ پروژه آسفالت جاده در شهر روی دست گرفته شود.

غلام حضرت مشفق، رئیس این اداره می گوید تا کمتر از یک ماه به ارزش ۴۰۰ میلیون افغانی روند جاده سازی در هرات آغاز خواهد شد.

او گفت:” در سال ۱۳۹۹ در هرات ۴۶ پروژه داریم که اکثریت شان آسفالت است به شمول درب قندهار و هر ناحیه یک پروژه آسفالت حتما داریم که تا کمتر از یک ماه آینده آسفالت جاده ها آغاز می شود، بخاطر اینکه در شش ماه اول سال مالی ۱۳۹۹ بودجه منظور نشده بود و بعد کار های تخنیکی را هم پیش برده بودیم، سروی، دیزاین و به مرحله قرارداد رساندیم و تمام پروژه های ما در مرحله قرار داد است که به زودترین فرصت افتتاح می شود”.

از چند سال به این طرف صدها کیلومتر جاده در شهر و مسیر ولسوالی های هرات آسفالت شده که شماری از جاده ها با آنکه دیری از عمرشان نگذشته، تخریب و شماری هم با استاندارد ها برابری ندارند.

با این حال هنوز هم این ولایت نیاز به جاده سازی، کانال کشی و تطبیق پروژه های زیر بنایی بیشتری دارد.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد