نخستین نمایشگاه حمایت از تولیدات بانوان پس از شیوع کرونا در هرات گشایش یافت. در این نمایشگاه دایمی، نزدیک به ۷۰ زن در بخش‌های مختلف صنعت و تجارت با سرمایه نزدیک به ۵ میلیون افغانی کارشان را شروع کردند. تا کنون ۳۰ زن فعال در بخش‌های مختلف صنعت و تجارت در این مرکز سرمایه‌گذاری کرده‌اند […]

نخستین نمایشگاه حمایت از تولیدات بانوان پس از شیوع کرونا در هرات گشایش یافت.

در این نمایشگاه دایمی، نزدیک به ۷۰ زن در بخش‌های مختلف صنعت و تجارت با سرمایه نزدیک به ۵ میلیون افغانی کارشان را شروع کردند.

تا کنون ۳۰ زن فعال در بخش‌های مختلف صنعت و تجارت در این مرکز سرمایه‌گذاری کرده‌اند و قرار است تعداد شان به ۷۰ تن برسد.

مریم جامی‌الاحمدی، مسوول اتاق تجارت و صنایع زنان در حوزه غرب می‌گوید این نمایشگاه به زنان تجارت پیشه کمک می‌کند تا خسارت‌های ناشی از شرایط کرونا را جبران کنند.“در زمان نزدیک به ۴ ماه شرایط کرونایی ۸۳ درصد تجارت‌های زنان به حالت تعلیق در آمد. ۹۰ تا ۹۵ درصد سرمایه‌های جاری خود را از دست دادند. به مبلغ بیشتر از ۵ میلیون خساره‌مند شدند. به خاطر جبران خسارت‌ها این بازار را راه‌اندازی کردیم.”

این نمایش‌گاه قرار است به یک بازار دایمی محصولات زنان تبدیل شود.

به گفته مسوول اتاق تجارت و صنایع زنان، این نخستین نمایشگاه دایمی و مرکز فروش تولیدات زنان است که در بازار عمومی ایجاد شده.

زنانی که در این مرکز سرمایه‌گذاری کرده‌اند امیدوارند بتوانند خسارت‌های زمان کرونا را جبران کنند. آنان خواهان حمایت و توجه بیشتر حکومت به تجارت و صنایع زنان هستند.

زنان تجارت‌پیشه در حالی از بی‌توجهی حکومت شکایت دارند که ریاست صنعت و تجارت هرات وعده برنامه‌های بیشتری برای حمایت زنان را می‌دهد.

نثار احمد خادم، مدیر عمومی صنایع ریاست صنعت و تجارت هرات می‌گوید قرار است به کمک موسسات بین‌المللی یک بازارچه دایمی در شهر و یک مرکز تجاری ویژه برای زنان در بندر اسلام قلعه ایجاد شود.

زنانی که با سخت‌ترین شرایط تجارت و صنایع کوچکی را به راه انداخته بودند کرونا هست‌ونیست‌ آنان را از بین برد. نا امنی و بی‌توجهی به وضعیت‌ زنان از دیگر مشکلات عمده فرا راه آنان است.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد