۴۲ نفر طی دو هفته ی گذشته به دلیل جراحت ناشی از گلوله به شفاخانه مرکزی هرات منتقل شدند که از این میان ۴ تن جان خود را از دست دادند. مسئولان این مرکز درمانی میگویند که هر هفته دستکم ۱۰ تن در این شهر از سوی سارقان مسلح هدف قرار میگیرند و به این […]

۴۲ نفر طی دو هفته ی گذشته به دلیل جراحت ناشی از گلوله به شفاخانه مرکزی هرات منتقل شدند که از این میان ۴ تن جان خود را از دست دادند.

مسئولان این مرکز درمانی میگویند که هر هفته دستکم ۱۰ تن در این شهر از سوی سارقان مسلح هدف قرار میگیرند و به این درمانگاه منتقل می شوند.

افزایش ناامنی ها و جسور شدن سارقان مسلح، امروز پای شهروندان هرات را به خیابان کشاند.

شماری از باشندگان این ولایت در یک تجمع اعتراضی مقابل دفتر والی از مسئولان امنیتی سخت انتقاد کردند.

آنان میگویند که تلاش نیروهای امنیتی کافی نیست و این ناتوانی، سارقان مسلح را جسور ساخته است.

نثار احمد مصدق، رئیس مجمع مردمی هرات هشدار می دهد که ادامه نا امنی ها و بی توجهی ها برای تامین امنیت، آنان را وادار به اعتراض های گسترده خواهد کرد.

او گفت:” من همین قدر می گویم که ما هنوز تحمل میکنیم، بخاطر اینکه می گویند که والی هرات بچه هرات است و این تصمیم می گیرد برای هرات و میخواهد که تغییری ایجاد کند؛ اگر تا چند روز آینده این وضعیت تغییر نکند ما( مجمع مردمی هرات) همراه با اتحادیه داکتران، صرافان و دیگر افرادی که با ما همراه هستند و تقریبآ ۱۰ نهاد مدنی و همراه با مردم که حرف ما را می شنوند قطعآ دست به قیام عمومی می زنیم و این وضعیت را تغییر میدهیم”.

اعضای شورای ولایتی هرات هم بر این باورند که نیروهای امنیتی توان تامین امنیت شهر را ندارند و مردم از آمران حوزه ها رضایت ندارند.

توریالی طاهری، معاون شورای ولایتی می گوید به تازگی با سید وحید قتالی، والی هرات نسبت به نا امنی ها دیدار داشته اند و اگر در روزهای آینده شاهد کاهش سرقت های مسلحانه نباشند، صدای مردم را به گوش رئیس جمهور خواهند رساند.

او گفت:” یک تعداد افرادی هستند که دست به سرقت مسلحانه می زنند و در ولسوالی ها سرقت های مواشی و وسایل؛ سرقت همه روزه در تمام هرات وجود دارد. تامین امنیت به طور درست نمی شود و نیروهای امنیتی توان تامین امنیت شهر را ندارند، چه برسد به ولسوالی ها”.

با این حال والی هرات از آغاز برنامه امنیتی با همکاری مردم خبر می دهد.

سید وحید قتالی، والی هرات می گوید که ریاست جمهوری طرحی برای امنیت شهری، با نام “میثاق امنیتی” روی دست گرفته است و به زودی عملی خواهد شد.

اوگفت:” بدون همکاری شما(مردم) نمی شد و یک نوید برای شما می دهیم اینکه از هفته بعد طرح جدیدی ریاست جمهوری روی دست گرفته، مشابه برنامه “میثاق شهروندی” بنام “میثاق امنیتی” و در این برنامه صلاحیت اصلی به مردم داخل هر محل داده می شود و آنقدر داخل گذر ها صلاحیت داده می شود که شما میتوانید مردم ناکس، بیجانشین، بی بند وبار، دزد، قاتل، اختطاف گر و اهل مشروب را به داخل گذر و محل تان حق زندگی و تردد ندهید”.

این در حالیست که به تازگی دو شب قبل، سارقان مسلح مالک یک سوپر مارکت را در دل شهر هدف قرار دادند و جان او را گرفتند؛ سرقت های مسلحانه هر روز در این ولایت خبرساز می شود.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد