اولین مرکز پاسخ دهی به سوالات و مشکلات درسی دانش آموزان در هرات افتتاح شد. مسئولان اداره معارف می گویند که این مرکز به تمام چالش های درسی دانش آموزان شهر و ولسوالی های هرات پاسخ می دهد. ذکریا رحیمی، رئیس معارف به رادیو معراج می گوید در این مرکز، چهار تن از استادان به […]

اولین مرکز پاسخ دهی به سوالات و مشکلات درسی دانش آموزان در هرات افتتاح شد.

مسئولان اداره معارف می گویند که این مرکز به تمام چالش های درسی دانش آموزان شهر و ولسوالی های هرات پاسخ می دهد.

ذکریا رحیمی، رئیس معارف به رادیو معراج می گوید در این مرکز، چهار تن از استادان به سوالات دانش آموزان صنف اول تا دوازده پاسخ دهی میکنند.

مرکز پاسخ دهی معارف، روزانه ۶ ساعت، از ۷ صبح الی دوازده قبل از ظهر با دو خط تلفن، روشن و اتصالات فعالیت دارد.

نور احمد حیدری، عضو شورای ولایتی هرات از فعال سازی این بخش استقبال میکند اما می گوید که برنامه های درسی معارف برای دانش آموزان، کافی نیست و باید که تلاش های بیشتری صورت گیرد.

او گفت:” خوب است که همین روش ها روز به روز افزایش پیدا کند من به رئیس معارف هرات پیشنهاد میکنم که به هر مکتب یک مرکز پاسخ دهی فعال کند چراکه معلمین حاضری و فعالیت دارند و با شاگردان و والدین آنها ارتباط بر قرار کنند و ابتکار و نو آوری مکاتب داشته باشند.”

در حال حاضر روزانه روند تدریس از طریق ۱۵ تلویزیون، ۱۰ رادیو، کانال های تلگرام مکاتب و سایت آموزش معارف جریان دارد.

سید اشرف سادات، فعال مدنی هرات می گوید با آنکه تمام این برنامه ها جریان دارد اما هنوز هم برخی از دانش آموزان در نقاط دور دست ولسوالی به روند آموزش دسترسی ندارند و با مشکلاتی رو به رو هستند.

او گفت:” متاسفانه هنوز دور نمایی در سطح محل و وزارت معارف نداریم که با طولانی شدن معضل کرونا ما چگونه میتوانیم شاگردان را در زمینه تدریس آنها نگهداریم، هنوز همه اطفال و شاگردان از این مزایا مستفید نیستند و بسیاری از جغرافیای هرات تحت پوشش رسانه ای قرار ندارد.”

با این حال مسئولان اداره معارف هرات می گویند که در کنار فعال سازی مرکز پاسخ دهی، همه روزه از روند آموزش به گونه خانه به خانه در نواحی و برخی از ولسوالی ها بازدید دارند.

ذکریا رحیمی رئیس این اداره می گوید که در تلاش راه اندازی برنامه های بیشتری برای دانش آموزان هستند.

او گفت:” برنامه های که امروز معرفی کردیم از دو هفته قبل تقاضا شد که باید چنین برنامه های طرح ریزی کنیم و ما می بینیم که شرایط چگونه است و بعضی از برنامه های دیگری هم خواهیم داشت.”

اما با همه اینها مسئولان معارف هرات می پذیرند که روند تدریس برای دانش آموزان به گونه رو در رو تاثیرات بیشتری نسبت به برنامه های کنونی دارد.

در نخستین روز های شیوع ویروس کرونا و پیاده سازی طرح قرنطینه در کشور و بخصوص هرات، ریاست جمهوری حکم عدم فعالیت و تدریس در تمامی مکاتب و دانشگاه‌ های کشور را صادر کرد و بجای آن آموزش از راه دور جایگزین شد.

دسته بندی: گزارش‌ها, همه, ویژه برچسب ها:

به اشتراک بگذارید :

مطلب قبل و بعد

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد